"Укрзалізниця" терміново повертає вантажні вагони з-за кордону
"Укрзалізниця" ввела обмеження навантаження щебеню в напіввагони призначенням за межі України, а також оголосила термінове повернення тих, які перебувають за межами країни.
Про це заявив заступник генерального директора "Укрзалізниці" Петро Науменко, повідомляє агентство УНІАН.
За його словами, такі заходи вводяться для задоволення всіх заявок на перевезення вантажів, які зараз є всередині країни, адже напіввагони є найбільш затребуваними.
"Ми оголосили термінове повернення для українського піввагона і ввели конвенцію навантаження українських піввагонів щебенем за межі України", - сказав він.
Науменко нагадав, що після створення Першої та Другої вантажних компаній (ПВК і ДВК) в Росії, коли інвентарний російський парк вагонів став приватним, його використання стало нераціональним.
Зокрема, вагони цих компаній можуть простоювати або повертатися з України порожніми, тоді як вантажі призначенням в РФ везуть дефіцитні українські напіввагони.
За словами Науменка, раніше переговори з цими компаніями були безрезультатними, однак зараз досягнуті попередні домовленості щодо того, що ПВК і ДВК за можливості будуть завантажуватися попутно щебенем призначенням з України до Росії.
"Ми досягли якогось розуміння, і ПВК на сьогодні дала згоду, що вони не будуть сильно підвищувати ціни на щебінь, який іде на російські підприємства, а нададуть нормальні умови для перевезення щебеневої групи вантажів призначенням на Росію", - зазначив Науменко.
Одночасно "Укрзалізниця" відкликає в Україну свої напіввагони, оскільки цей рухомий склад зараз надзвичайно затребуваний тут.
"Поки ця схема (попутне завантаження російських піввагонів) запрацює і наша клієнтура звикне, що треба працювати з приватним перевізником РФ, ми паралельно ввели обмеження навантаження наших піввагонів за межі України саме зі щебеневої групі, оскільки у нас заявки від 1200 до 1500 вагонів на добу лише по щебеню для РФ", - сказав він.
"На сьогодні напіввагон почав повертатися. Я думаю, протягом 1-2 тижнів ми український парк піввагонів більш-менш відновимо. Повернемо в Україну ті 12 тисяч, які за межами", - відзначив заступник гендиректора відомства.
Він уточнив, що в результаті цих заходів до України повернеться хоча б 50% піввагонів, які перебувають за її межами, і "Укрзалізниця" закриє ті заявки з перевезення вантажів, які на сьогодні є.
Заборона введена з 20 травня, і може тривати місяць або більше.
"Враховуючи значне зростання заявок на перевезення всередині України, обмеження, яке сьогодні введене, я думаю, буде продовжене мінімум на місяць", - сказав Науменко, додавши, що поки будуть зростати перевезення всередині України, відправку дефіцитного рухомого складу за межі України будуть обмежувати для задоволення всіх заявок вітчизняних вантажовідправників.
Він також повідомив, що для клієнтів залізницями України розроблена спеціальна схема, щоб їм вдалося сконтактувати з ПВК, ДВК і "компаніями, які повертаються порожніми".
"Ця технологія допоможе з`єднати попит і наявність рухомого складу і вирішити цю проблему", - сказав він.
Водночас, Науменко застеріг вантажовідправників від спекуляцій на ринку, коли посередницькі фірми пропонують свої послуги за плату, обіцяючи знайти дефіцитний рухомий склад.