Надання державних послуг: у Канаді заявили, що слід брати приклад з України
У Канаді заявляють про проблеми уряду з наданням послуг і кажуть про необхідність орієнтуватися у цій сфері на Україну, яка досягла "вражаючого успіху".
Про це йдеться в матеріалі канадського видання Оttawa citizen.
"Канада може і повинна зробити стрибок до того, щоб стати по-справжньому цифровим урядом. І вона може орієнтуватися на свого союзника Україну", - пише видання.
"Успіх України в цьому просторі був унікальним і вражаючим", - йдеться у публікації.
Зазначається, що успіх застосунку "Дія" прямо пов'язаний зі "сміливим вибором керівництва", яку продемонстрував уряд Зеленського, коли прийшов до влади у 2019 році. Зокрема, з нуля було створено нове Міністерство цифрової трансформації на чолі з міністром з досвідом роботи у світі програмного забезпечення та із "зухвалими намірами оцифрувати всі державні послуги".
"І — що не менш важливо — він розмістив керівників з цифрової трансформації в кожному іншому міністерстві, підзвітних Мінцифри, і забезпечив, щоб він міг залучити всі послуги цих міністерств до свого центрального проєкту. Все це дозволило Мінцифри створити єдиний, кураторський, послідовний, високоякісний досвід, який інші країни зараз переймають і прагнуть наслідувати", - пише видання.
Зазначається, що Україна запустила застосунок "держава у смартфоні" "Дія" у вересні 2019 року. Зараз вона надає понад 100 послуг українцям: це паспорт, водійські права, місце, де вони оформляють та продовжують дозволи, сплачують податки, отримують державну допомогу, доводять право на програми місцевого самоврядування, отримують повідомлення про війну — навіть голосують за те, хто має представляти Україну на Євробаченні.
А додавання процесу подання заявки на отримання дозволу на будівництво в додатку згладило поширену форму корупції.
"Менш ніж через чотири роки додаток з'явився на 70% смартфонів українців, і справедливо буде сказати, що додаток радикально змінив те, як українці взаємодіють зі своїм урядом", - наголошується в публікації.
Нагадуємо:
26 липня Федеральний уряд Канади призначив свого першого в історії міністра служб громадян Террі Бука. А Канадська цифрова служба — внутрішня команда з розробки та консалтингу програмного забезпечення зі 100 осіб, була переміщена до державного департаменту соціальних послуг, Міністерства зайнятості та соціального розвитку Канади.