В травні імпорт пального вантажівками зріс у 15 разів проти березня
Від початку травня імпорт пального автотранспортом зріс у 15 разів, річковим транспортом і залізницею – у 5 разів відносно березня.
Про це розповів міністр енергетики Герман Галущенко в інтерв’ю Forbes Україна.
Він розповів, що від початку повномасштабної війни споживання нафтопродуктів в Україна впало на 72%. Потреби на травень складають приблизно 100 тисяч т бензину и 250 тисяч т дизелю.
"Росіяни зруйнували наші нафтобази, Кременчуцький НПЗ. Безумовно, це вплинуло на ринок. Ми були змушені повністю перебудовувати логістику. Ми працюємо над збільшенням імпорту пального", – додав Галущенко. За його словами, в травні ця цифра зросла для автомобільного транспорту в 15 разів проти березня, річковим транспортом і залізницею – у 5 разів.
Міністр підкреслив, що обсяги імпорту зростають кожного дня, а проблема дефіциту пального буде вирішена найближчим часом.
При цьому він не виключив недобросовісних дій гравців ринку пального.
"Очевидно, є випадки, коли дехто намагається максимально заробити на людях в умовах війни. … Не можу зараз сказати, хто саме це робить і в яких об’ємах. Мають бути відповідні дії силових структур, Антимонопольного комітету. Вони розберуться", – зазначив він.
Рекомендуємо почитати: Черги на заправках та бензин по 60 гривень: коли закінчиться дефіцит
Нагадуємо:
Антимонопольний комітет розпочав дослідження критичної ситуації на ринку пального – перевірить, чи є об’єктивні причини для обмеження продажів на АЗС, чи на ринку мала місце змова.
Знищення Кременчуцького НПЗ, який був основним виробником пального в Україні, а також низки великих нафтобаз призвели до нестачі пального на АЗС. Ситуація має владнатися протягом декількох тижнів, доки ринок не перелаштується на поставки з ЄС.
Проблема постачання пального в Україну з боку ЄС пов’язана з заторами у портах Східної Європи, для розв’язання цього МЗС працює над відкриттям з них зеленого коридору.
Найближчим часом Україна зможе завдяки польському транзиту залучити пальне зі США, Нідерландів та інших країн – наразі через Польщу імпортується втричі менше можливостей.