Українська правда
Перспективи для інвестицій всередині країни

Україна хоче змінити ширину залізничної колії

22 травня 2017, 09:43

Міністерство інфраструктури просить французських колег посприяти залученню коштів ЄС для реалізації проекту щодо зміни ширини залізничної колії.

Про це повідомляє прес-служба Міністерства інфраструктури України.

"Українська сторона висловила зацікавленість в залученні досвіду фахівців залізничної галузі Франції щодо будівництва нового рухомого складу у тому числі із застосуванням системи зміни ширини колії для рухомого складу. Французька сторона розгляне можливість експертно-консультаційної допомоги та сприятиме залученню коштів Європейського Союзу для отримання технічної допомоги в реалізації проекту щодо системи зміни ширини колії в Україні", - йдеться в повідомленні.

При цьому українська сторона поінформувала про проведення активної роботи з розвитку комбінованих перевезень в напрямку Європа – Азія з використанням транспортної інфраструктури України, зокрема в рамках діючих транспортних коридорів, визначених мережею TEN-T.

З метою залучення вантажопотоку сторони погодилися вживати всіх необхідних заходів шляхом створення конкурентоспроможних умов виконання перевезень в даному напрямку, скорочення термінів доставки, створення цифрових інформаційних ресурсів, проведення інформаційної роботи з вантажовласниками та вантажовідправниками.

Як відомо, найпоширенішою у світі шириною колії є 1435 мм (4 фути та 8,5 дюймів). Таку колію мають 60% залізниць світу, зокрема залізниці Північної Америки, Китаю і Європи (за винятком країн СНД, Балтії, Фінляндії, Ірландії, Іспанії і Португалії).

В Україні наразі експлуатуються колії шириною 1520 мм. Так, з середини XIX століття стандартом на залізницях Російської імперії (пізніше - СРСР), Фінляндії і Монголії була ширина колії 1524 мм. З травня 1970 року до початку 1990-х залізниці СРСР були переведені на колію 1520 мм.

На даний час в Україні знаходиться найбільша кількість стикувальних вузлів (близько 15) - на кордоні з Польщею, Словаччиною, Угорщиною та Румунією.

Економічна правда

залізниця