Криза змусила росіян відмовитися від брендів
Російські споживачі стали частіше купувати непродовольчу продукцію під власними торговими марками (ВТМ) ритейлерів.
Про це свідчать дані ритейл-аудиту міжнародної дослідницької компанії Nielsen, пише РБК.
Частка непродуктових товарів під СТМ, за інформацією компанії, виросла в травні-червні 2015 в натуральному вираженні до 12,3%.
"Зростання продажів з року в рік йде двозначними темпами", - розповіла керівник групи по роботі з компаніями непродовольчого ринку "Nielsen Росія" Фируза Кожагельдіна, не назвавши точну цифру.
"Економічні умови змусили споживачів змінити звички, - зазначав на початку вересня в офіційному блозі "Nielsen Росія" керівник практики "Інновації" компанії Олег Кравченко.
За його словами, сьогодні все більше споживачів у Росії готові зробити вибір на користь рішень, що дозволяють заощадити: переходять на більш доступні бренди, купують по промо або переключаються на приватні марки.
Ритейлери підтвердили, що на їх полицях зростає кількість товарів, які випускаються під приватними марками.
Як наголошується, протягом останнього року виявилася нова тенденція: різко зросли продажі приватних марок в деяких непродуктових категоріях, споживання яких росіяни не можуть скоротити, відзначають в Nielsen.
Лідером по динаміці продажів ВТМ в цій категорії стали засоби після гоління.
На другому місці за темпом зростання продажів - підгузки. Тут зростання продажів СТМ рік до року становило 260%, а частка товарів під приватними марками становить вже 7,5%.
У грошовому вираженні частка ВТМ в непродуктовою категорії поки невисока - 4,4%, свідчать дані Nielsen.
Проте в окремих категоріях частка приватних марок в грошах висока: 20% в туалетному папері, 26% у ватяних паличках, 47% в серветках.
"Деякі категорії побутової хімії та засобів особистої гігієни, зокрема ватно-паперова продукція, занадто слабо диференційовані в очах споживачів, тому перемикання на приватні марки проходить легко, - пояснює Фируза Кожагельдіна з "Nielsen Росія".