Криза змусила 78% росіян економити на покупках
Росіяни через різке падіння курсу рубля стали рідше ходити в магазини і вибирати більш дешеві товари.
Про це йдеться у дослідженні "Російський покупець в нових економічних умовах", проведеному міжнародною аналітичною компанією Nielsen за підсумками четвертого кварталу 2014 року.
За багатьма показниками російський покупець в грудні 2014 року став схожим на покупця кризових 2008-2009 років, вважають експерти.
У четвертому кварталі 2014 року зіставний за обсягами кошик товарів став коштувати на 19% більше, ніж кварталом раніше, поскаржилися 70% осіб, опитаних Nielsen.
Про необхідність економити в нових економічних умовах заявили три чверті опитаних (78%), при цьому третина респондентів була змушена скоротити обсяги закуповуваного продовольства.
Росіяни, прагнучи скоротити господарські витрати, в першу чергу планують економити на розвагах поза домом (50%), купівлі нового одягу (49%), а також коротких відпустках (46%). Більшість опитаних Nielsen (60%) вважають, що російська економіка перебуває в рецесії.
Для порівняння, у попередньому кварталі про це заявили 42% респондентів. Крім того, кожен третій росіянин вважає, що країна не вийде з кризи у найближчий рік.
"Економічна напруженість в Росії до початку листопада практично не відбивалася на настроях споживачів, але події на валютному ринку в кінці року шокували їх і підірвали впевненість у власному майбутньому", - вважає керуючий директор Nielsen у Східній Європі Кіріакос Кіріаку.
Зростання цін, яке буде тривати в першій половині 2015 року, призведе до подальшого зниження купівельної спроможності населення. Таким чином, ціна стане ключовим фактором при здійсненні покупки, а не зручність розташування магазину, рівень сервісу та приємні враження від шопінгу, прогнозують аналітики.
Російські покупці будуть переходити на дешеві бренди і відмовлятися від товарів не першої необхідності, впевнені експерти.
За підсумками третього кварталу 2014 року директор із роботи з роздрібними мережами Nielsen у Східній Європі Ілона Лепп відзначала, що кожен четвертий покупець у Росії в третьому кварталі 2014 року став частіше робити покупки в магазинах низьких цін.
Дослідження Nielsen проводилося з 2 по 10 грудня 2014 року. Було опитано понад 1 тисячу відібраних за статевовіковими квотами онлайн-респондентів із Москви, Санкт- Петербурга, Єкатеринбурга, Новосибірська, Ростова-на-Дону, Нижнього Новгорода, Самари та інших міст.