Європейські автоконцерни через кризу скорочують виробництво
За п'ять місяців 2012 року падіння автопродажів у деяких європейських країнах склало від 20 до 40%.
За підсумками року автомобільний ринок тут може очікувати спад на 8-10%, повідомляє портал "Дело".
Уже на початку року показники продажів нових автомобілів в Європі нікого особливо не радували, а за підсумками травня загальна картина стала майже катастрофічною: зниження в рамках Євросоюзу на 8,7%. Падіння продажів триває вже восьмий місяць поспіль.
До речі, у дилерів травень завжди вважався сприятливим: їм зазвичай вдавалося розпродувати всі залишки. Наприклад, в 2011 році зростання продажів в цьому місяці склало 7,4%.
За п'ять місяців 2012 року у Франції попит на автомобілі впав на 17%, в Італії - більш ніж на 19%, а в Греції - на 40%.
Навіть досі стабільна Німеччина презентувала зниження продажів майже на 5%.
"Все виглядає ще гірше, ніж можна було собі уявити", - вважає експерт Сredit Suisse Арндт Еллінгхорст.
На його думку, європейський авторинок цілком може скоротитися у 2012 році на 8-10%. На початку року аналітики галузі прогнозували цей показник на рівні 4-5%.
Європейська автомобільна промисловість опинилася зараз в свого роду пастці. Криза євро і спад економіки на півдні Європи тягнуть ринки вниз.
За даними створеної Євросоюзом експертної групи Cars-21, сумарний обсяг зайвих виробничих потужностей європейців досягає 30%.
"Загроза закриття нависла зараз відразу над п'ятьма автозаводами", - підтвердив Handelsblatt професор Штефан Братцель із Центру автопромисловості в німецькому Бергіш-Гладбахе.
Особливо важко нині Fiat, Opel і PSA (Peugeot, Citroen), фундамент бізнес-моделі яких втратив стійкість.
Топ-менеджери автомобільних компаній Європи із пожадливістю згадують про держдопомогу, яка в час кризи 2008-2009 років була спрямована на пожвавлення економічної кон'юнктури: 30 млрд євро виділили тоді на ці цілі європейські уряди.
Однак за те, що надлишки потужностей своїх концернів вони тоді не скорегували, розплачуватися доводиться сьогодні.
Так, за п'ять місяців 2012 року падіння продажів у Renault склало майже 20%, у Opel - 16,5% і у PSA - 15%.