Україна втрачає транзит вантажів з Росії
За підсумками квітня обсяг транзитних перевезень українськими залізницями - найбільш прибутковий напрямок для "Укрзалізниці" (УЗ) – становив всього 4,01 млн тонн, зменшившись на 20%.
УЗ скоротила транзит ще в I кварталі - на 17,4%, до 12 млн тонн. Але тоді однією з причин цього в УЗ називали складні погодні умови, а до квітня очікувалося, що ринок відновиться, пише "Комерсант Україна".
Найбільше впав транзит залізної руди (займає в структурі транзиту 20,4%), нафтопродуктів (35,6%), хімічних добрив і хімікатів (6,4%).
Гендиректор УЗ Володимир Козак заявив, що падіння транзиту в першу чергу пояснюється зниженням споживання окремої продукції (нафти, добрив, металу) в Європі.
"У нас і в Україну падають перевезення через зниження попиту", - уточнив Козак. Втім, загальний обсяг перевезень за підсумками квітня навіть трохи виріс - на 0,4% до квітня 2011 року, до 39,27 млн тонн.
Близько 70% транзитних вантажів традиційно йде з Росії, тому найменше зменшення обсягів, що надходять з РФ, відразу відбивається на показниках.
Аналітик "Уралсиба" Денис Ворчік зазначає, що Новоросійський порт, який є конкурентом українських портів, з приходом нового менеджменту активізувався в питаннях залучення додаткових вантажів.
Серед основних причин падіння обсягів у монополії називають скорочення транзиту нафти і нафтопродуктів з Росії - компанії переорієнтували поставки мазуту на новий термінал в порту Новоросійська.
Крім того, перевезення сирої нафти скоротилися в зв'язку з проведенням ремонтних робіт на прикордонних переходах РФ і Казахстану.
А вантажопотік калійних добрив з Росії та Білорусії зменшився через більш привабливі тарифи умов у порівнянні з українським напрямом.