"Азовмаш" звинувачують в незаконних постачаннях до Росії
"Об'єднання вагонобудівників", до якого входять майже всі великі виробники вагонів в Росії, поскаржилося комітету з промисловості держдуми РФ на Армавірський завод транспортного машинобудування (АЗТМ).
У своїй скарзі до Держдуми РФ вони повідомляють, що на російському Армавірському заводі важкого машинобудування була налагоджена збірка вагонів з українських деталей, пише "Комерсант-Україна".
Відтак, організація просить ініціювати "запит до правоохоронних і регулюючих органів для отримання інформації про заходи, вжиті для виключення поставок в РФ неякісних вагонів" з України.
Після аварії на Далекому Сході на початку лютого РФ заборонила постачання вагонів з українського лиття, нагадує видання.
Основні претензії були пред'явлені до лиття компанії "Азовелектросталь", яка входить до "Азовмашу".
В об'єднанні вважають, що "холдинг "Азовмаш" із метою відходу від накладених обмежень просто перемістив основний обсяг випуску на російський складальний майданчик" - АЗТМ.
В організації підкреслюють, що продукція заводу ідентична українським вагонам і "проводиться за тими ж кресленнями".
Більш того, в "Об'єднанні вагонобудівників" припускають, що АЗТМ підконтрольний "Азовмашу".
За заявою президента компанії Олександра Савчука, по 25% підприємства належить йому і народному депутату Юрію Іванющенко (Партія регіонів), 50% +1 акція перебувають у держвласності.
Віце-президент "Об'єднання вагонобудівників" Василь Варене уточнив виданню, що лист "не затверджує ці факти", але "вимагає провести перевірку".
"Якщо схема існує, то заборони на неякісні вагони виявляються марними, оскільки їх можна збирати в Росії і продавати як російську продукцію", - зазначив він.
У РЖД уточнили, що дія сертифіката відповідності вагонів "Азовелектросталі", як і раніше, призупинена, і якщо на АЗТМ дійсно поставляється лиття з "Азовелектросталі", випущені заводом вагони не можна використовувати.
Перший заступник голови комітету російської Держдуми Володимир Гутен підтвердив отримання листа, додавши, що комітет повинен "перевірити всі факти" і направить запити на адресу АЗТМ і РЖД.
Водночас, голова АЗТМ Олег Лучков назвав заяви "Об'єднання вагонобудівників" неправдивими.
"АЗТМ випускає сертифіковані вагони. Ніякого великовузлового складання з комплектуючих "Азовелектросталі" не відбувається", - запевнив топ-менеджер.
Він уточнив, що АЗТМ дійсно закуповує бічні рами, надресорні балки "та інше лиття" у "Азовелектросталі", але "це деталі із чинними сертифікатами відповідності, відмінні за модифікацією від тих, сертифікати на які припинені".
Лучков додав, що потужностей АЗТМ (1,8 тис. вагонів на рік) "просто не вистачить, щоб перемістити на нього основний обсяг випуску "Азовмашу", і збільшення обсягів постачання комплектуючих на завод з України в останні місяці не відбувалося.
На самій "Азовелектросталі" видання запевнили, що "описана схема не відповідає дійсності".