"Укрзалізниця" веде консультації щодо випуску єврооблігацій
"Укрзалізниця" веде переговори і консультації щодо випуску єврооблігацій.
Про це повідомив гендиректор "Укрзалізниці" Володимир Козак, передає "Інтерфакс-Україна".
"Я сподіваюся, що в травні буде вже результат", - сказав Козак.
Що стосується гарантій з боку держави, то, за словами гендиректора "Укрзалізниці", їх не варто очікувати.
За словами Козака, поки не можна говорити про ставку, за якою будуть розміщені єврооблігації.
"Ставка залежить від того, який ринок Європи буде на той момент", - підкреслив він.
Нагадаємо, залізні дороги України в січні 2012 року оголосили тендери на вибір організаторів випуску єврооблігацій на загальну суму близько 1 млрд доларів.
Козак не сказав, як пов'язані нарощування боргового навантаження "Укрзалізниці" та так звана реформа, яка зараз проводиться. Зазвичай, міжнародні кредитори завжди вимагають попереджати їх, якщо відбувається масштабна реструктуризація, яка може негативно вплинути на платоспроможність позичальникам. Саме таке погіршення можливе зараз, тому що з балансу Адміністрації зараз виводяться вантажні перевезення, які дають дохід всій залізничній галузі. Пасажирські перевезення, як неодноразово наголошувало керівництво УЗ, є хронічно збитковими.
Нагадаємо, "Укрзалізниця" вже четвертий місяць проводить так звану реформу. Першим її етапом стало переведення рухомого складу на декілька державних підприємств. Зокрема, піввагони, що складають більшу частину рухомого складу, переведені на "Укрспецвагон" (Український державний центр з експлуатації спеціалізованих вагонів) та "Дарницький вагоноремонтний завод".
Незважаючи на заяви керівництва "Укрзалізниці", що реформа здійснюється в інтересах держави, фактичне управління вантажними потоками в Україні опинилося в руках шости компаній-посередників, які створені у формі ТОВ: "Юніверсал Карго Транс" (на Львівській Залізниці), "Транс Систем Лоджистікс" (Донецька Залізниця), "Юніон Транс Сервіс" (Південна), "Карготранс" (Придніпровська), "Юніон Ком Транс" (Одеська) і "Рейл Карго Транс" (Південно-Західна). Жодної інформації про них в інтернеті немає, до Асоціації міжнародних експедиторів України вони також ніколи не входили.
За деякою інформацією, ці компанії контролюються структурами, що пов'язані з олігархом Рінатом Ахметовим, який зацікавлений у приватизації "Укрзалізниці".