Українська правда

Іномарки можуть подорожчати на 10-13% - ЗМІ

28 вересня 2011, 09:30

Уряд затвердив звернення до СОТ щодо підвищення ввізних мит на імпортні автомобілі з 10% до 25%.

Автомобілі стали першою товарною групою, за якою Україна буде вести переговори з членами СОТ про перегляд умов імпорту, пише видання "Комерсант Україна".

Чинне 10% мито пропонується збільшити до 25% - тобто до того рівня, який був до вступу країни в організацію.

За словами джерела видання в Міністерстві економічного розвитку і торгівлі, рішення звернутися до СОТ з вимогою переглянути ставки вже прийнято Кабміном.

На підвищення ввізних мит наполягали автовиробники.

"Ми отримали від них пропозицію, проаналізували і вирішили почати консультації з членами СОТ", - говорить чиновник.

За словами співрозмовника видання, у МЕРТ вже підготували відповідний пакет документів і відправили його до Кабміну, який представить аргументацію до секретаріату СОТ.

Втім, у Всеукраїнській асоціації автоімпортерів і дилерів (ВААІД) стверджують, що заявку до секретаріату СОТ вже подано.

Рішення почати консультації про перегляд зобов'язань України, взятих при вступі до СОТ, уряд прийняв на початку вересня.

Перший віце-прем'єр Андрій Клюєв заявляв, що рішення про те, за якими товарним групам пропонується переглянути митні ставки, буде прийнято до кінця 2011 року.

За словами джерела видання, зараз у МЕРТ прораховують перспективи перегляду ставок за рядом продовольчих груп.

Чиновник додав, що питання можливих компенсаторних заходів, на які згодна піти Україна, тільки обговорюється.

Виробники неодноразово вимагали захистити внутрішній ринок. "Ми вклали близько 300 мільйонів доларів у будівництво автозаводу в Черкасах, і зараз це підприємство завантажене лише на 15%, - говорить віце-президент корпорації "Богдан" Володимир Гунчик .- Збільшення мит захистить ринок, дозволить нам створити робочі місця і завантажити потужності".

За даними інформаційно-аналітичної групи AUTO-Consulting, до вступу України до СОТ, в 2008 році, частка автомобілів українського виробництва в продажах становила 64%, а за підсумками 2010 року знизилася до 50%.

У тому випадку, якщо СОТ дасть згоду на введення мит, імпортери будуть змушені підвищити ціни.

"З введенням 25-відсоткового мита зростуть наші витрати. В цих умовах ціна на автомобілі не зможе залишатися на тому ж рівні", - говорить гендиректор "Ніссан Мотор Україна" Андрій Нестеренко.

Коли Україна вступила до СОТ, імпортні автомобілі подешевшали на 10-13%, нагадує гендиректор "Авто Інтернешнл" Олена Дуніна. За її словами, компанія працює зараз з маржою не більше 10%: "Якщо врахувати ПДВ і податок на прибуток, дельта на автомобілях невелика".

На думку Дуніної, тепер попит зміститься у бік автомобілів компактного і малого класів, а також б / у і продукції "сірих" дилерів.

Якщо члени СОТ схвалять звернення України, країні будуть пред'явлені зустрічні вимоги, впевнена старший юрист юрфірми "Саєнко Харенко" Наталія Микольська.

"Загальний рівень мит по всіх товарних групах не може збільшуватися. Тому, очевидно, нам доведеться знизити мита на інші товари", - відзначає юрист.

У МЕРТ кажуть, що проаналізували можливі ризики. "Якщо обсяг компенсацій виявиться занадто високим, можливо, ми відмовимося від свого звернення", - говорить джерело у МЕРТ.

Сумніви в доцільності перегляду мит на автомобілі висловлював і уповноважений Кабміну з питань європейської інтеграції Валерій П'ятницький.

"У рамках СОТ є дешевші способи захистити своїх виробників. Наприклад, можна довести факт масованого імпорту та ввести загороджувальні заходи. У такому випадку ми не повинні виплачувати компенсації", - говорив він.

імпорт автопром