Україна отримала новий Повітряний кодекс
Верховна рада прийняла нову редакцію Повітряного кодексу.
За прийняття в цілому законопроекту № 7144 проголосували 299 депутатів при мінімально необхідних 226, повідомляють "Українські новини".
У новій редакції кодексу закріплюється поділ на державну і цивільну авіацію, чого не було в попередній редакції.
Уповноваженим органом у державіації визначено Міністерство оборони, а в цивільній авіації - орган, що створюється Кабінетом міністрів.
За кодексом, аналіз причин аварій веде Національна комісія з розслідування авіаційних подій, яку засновує уряд.
Він передбачає, що якщо протягом 24 місяців на судно не було продовжено сертифікат льотної придатності або дозвіл на виконання польотів, то воно виключається з реєстру цивільних повітряних суден.
Встановлено вікові обмеження для пілотів комерційної авіації для виконання функцій командира судна: до 60 років - якщо пілот один, до 65 років - якщо пілотів два і другий з них молодше 60 років.
Кодекс також уточнює обмеження щодо будівництва на приаеродромній території, забороняє на відстані до 15 км від меж аеродрому відкрите складування харчових відходів та будівництво споруд, які можуть призводити до масового скупчення птахів.
Крім того, передбачено можливість призначення органом з цивільної авіації в аеропорт координатора, якщо попит авіакомпаній на послуги аеропорту перевищує його пропускну здатність, при цьому координатор веде слот-регулювання в аеропорту.
Експлуатанту аеропорту дозволено одночасно бути і експлуатантом аеродрому, а також передавати права на наземне обслуговування в аеропорту юридичним і фізичним особам.
Кодекс встановлює заборону на відчуження, продаж, обмін, передачу в заставу або оренду земель аеропортів (аеродромів), які перебувають у комунальній або держвласності, без відповідного рішення Кабміну.
Також введено заборону на відведення земділянок, де планується будувати чи розширювати аеропорт, на 1 рік з моменту початку вибору майданчика для будівництва і до вибору такого майданчика.
Встановлено розміри штрафів за різні порушення: для юросіб - від 500 до 8 тисяч не оподатковуваних мінімумів доходів (8,5-136 тис. гривень), для фізосіб - від 100 до 1 тисяч таких мінімумів (1,7-17 тис . гривень).
Крім того, встановлено, що орган з цивільної авіації проводить сертифікацію суб'єктів аеронавігаційного обслуговування, а також реєструє різні легкі судна, зокрема аматорської конструкції і спортивного призначення.
В листопаді 2010 року Рада в першому читанні прийняла проект нового Повітряного кодексу.
Попередній варіант Повітряного кодексу було введено в дію постановою Ради № 3168 від 4 травня 1993 року.