Катаклізми вплинули на постачання японських авто в Україну
Японські автоконцерни визнали наявність проблем з поставками машин в Україні, що виникли через березневі стихійні лиха.
Toyota, Honda, Mazda і Suzuki очікують зниження продажів цього року, пише видання "Комерсант Україна".
Землетрус в Японії вплинув на роботу заводів Honda по всьому світу - виробничі майданчики працюють на 50% потужностей у зв'язку з перебоями у постачанні комплектуючих.
Повідомила компанія "Хонда Україна". Тільки з середини року заводи Honda будуть готові повністю відновити заплановані обсяги виробництва.
У компанії розраховують, що її продажі в Україну в цьому році складуть 4 тисяч автомобілів - 73% річного плану.
Скорочення продажів очікують також в Toyota, Mazda і Suzuki. "Приблизно на 10% влітку знизяться продажі Nissan. Але дефіцит автомобілів у цей період ми постараємося компенсувати за рахунок збільшення поставок з кінця серпня", - говорить гендиректор "Ніссан Мотор Україна" Андрій Нестеренко.
"Щодо Mazda ми очікуємо скорочення на 15%, - говорить ген директор "Авто Інтернешнл" офіційний імпортер Mazda і Suzuki Олена Дуніна .- Перебої в постачаннях окремих моделей Suzuki ми компенсуємо за рахунок автомобілів із заводу в Угорщині, хоча дефіцит в році може скласти 2-4%".
Набагато менше від катастрофи в Японії постраждали заводи Mitsubishi. "Вони розташовані далеко від подій катастрофи, і проблем з постачаннями у нас не передбачається", - говорить директор зі стратегічного та корпоративного розвитку групи компаній "Ніко" Максим Рабинович.
Дефіцитом японських автомобілів можуть скористатися конкуренти. "Ми вже домовилися з виробником про збільшення квот на деякі моделі і ведемо переговори по інших", - говорить директор департаменту по зв'язках з громадськістю "Рено Україна" Ірина Гон.
Але в короткі терміни багатьом компаніям збільшити продажі буде складно - квоти, зазначені в річному плані продажів, змінити буває складно, говорить віце-президент корпорації "Богдан" - імпортер і виробник Hyundai Володимир Гунчик.
На частку японських автовиробників довелося 19% усього українського ринку в 2010 році, або 35 тисяч автомобілів.
Вже влітку імпортери японських автомобілів в цілому можуть втратити 5-6% ринку.