Українці готові більше платити за екологічні харчі
Більше 40% споживачів готові купувати екологічно чисту продукцію навіть за більшу ціну.
Однак українські виробники не можуть задовольнити попит на "здорову їжу", пише "Німецька хвиля".
Барвник, всілякі Е-складники, хімічні домішки, ГМО, антибіотики - все це щодня споживають українці.
Cпеціальне маркування біологічно чистих органічних продуктів в країні відсутнє. Людині залишається сподіватися хіба що на свою інтуїцію чи добросовісність виробників.
Аби відрізнити овоч чи фрукт, вирощений з пестицидами, від екологічно чистого, у Євросоюзі виробників давно зобов'язали позначати свій товар.
Законопроект про органічне виробництво в Україні Верховна рада вже двічі відхиляла.
В документі передбачені маркування (біо) органічної продукції, вирощеної чи виготовленої без хімії, ГМО та барвників, а також передбачена підтримка українських виробників такої продукції.
Закон відкрив би доступ на український ринок органічного виробництва іноземним інвестиціям.
Бо ж зараз попит на органічну продукцію шалений, але українським виробникам бракує і досвіду, і ресурсів для заповнення цієї ніші.
Асортимент української органічної сертифікованої продукції не такий великий - передусім це зернові та незначна частина овочів і фруктів.
Заступник директора Швейцарського бюро співробітництва в Україні Віктор Шуткевич наголошує, що інвестори зі Швейцарії цікавляться органічним виробництвом в Україні та експортом українських товарі в європейські країни.
Аби допомогти українським виробникам розвивати ринок органічних продуктів, Швейцарське бюро співробітництва допомогло створити перший в Україні сертифікаційний орган "Органік стандарт".
Ця організація контролює якість українських органічних продуктів і сертифікує виробництво та продукцію за всіма європейськими нормами.
Поки що асортимент української органічної сертифікованої продукції не такий великий - передусім це зернові та незначна частина овочів і фруктів.
Органічного м'яса та молока в Україні не так багато, але господарства все частіше задумуються про вирощування саме екологічно чистої продукції.
Слабким місцем українських виробників органічних продуктів залишається переробка і логістика, констатують європейські експерти.
Аби вирішити ці проблеми, вони пропонують скористатися досвідом сусідів, зокрема органічних виробників Польщі і Угорщини, де органічний рух почав розвиватися в 90-х роках і зараз надзвичайно популярний.
Міжнародні експерти радять українцям також звернути увагу на виробництво не тільки органічних продуктів харчування, а й органічної косметики та екологічно чистих товарів для дому, оскільки цей напрямок надзвичайно популярний зараз у світі і ці тенденції дійдуть і до України.