Ан-148 програв китайському двійнику
Китайська копія літака марки "Антонов" обіграла в конкурентній боротьбі свій же прототип: уряд Венесуели закрив переговори щодо купівлі 20 Ан-148, законтрактувавши замість нього китайський МА-600.
Приводом стали негативні відгуки про машину від російського експлуатанта Ан-148, які, на думку українських експертів, були лише грою на користь його конкурента - літака SukhoiSuperJet 100, пише видання "Экономические известия".
Переговори корпорації "Іркут" - займається просуванням на ринках літаків, у тому числі - марки АН - і Міноборони Венесуели виявилися зірваними через відмову замовника підтвердити свій вибір.
Намічений на вчора візит президента Венесуели Уго Чавеса на ВАЛТ (Воронезьке акціонерне літакобудівне товариство) не відбувся саме з цієї причини, припускають російські спостерігачі.
Корпорація "Іркут" вже включила в план продажів 20 літаків Ан-148 для Венесуели, які передбачалося поставити замовнику до 2015 року.
Причиною відмови від опціону замовник назвав дані оприлюдненого нещодавно звіту авіакомпанії "ГТК-Росія", що експлуатує цю машину.
У звіті містився перелік недоліків, виявлених перевізником під час комерційної експлуатації літака.
Так, вказувалося на наявність несправностей в системі управління, пілотажно-навігаційне устаткування і допоміжної силової установки.
Аудитори прийшли до висновку, що "експлуатаційна надійність літака не може забезпечувати достатній рівень безпеки і регулярності польотів".
Зупинивши свій вибір на літаку МА-600, венесуельський уряд все ж зробив непрямий вибір на користь літаків "Антонова".
Справа в тому, що це повітряне судно створено на базі китайського Y-7, який, у свою чергу, скопійований з радянського Ан-24.
У КНР Y-7 за ліцензією АНТК ім. Антонова почали збирати ще у 1982 році, коли в СРСР цей літак було знято з виробництва.
Також за сприяння українських конструкторів був створений модернізований варіант Y-7 - МА-600, який надійшов у серійне виробництво в 2000 році.