АМКУ зобов'язав Ощадбанк відмовитися від незаконних комісій
Антимонопольний комітет України зобов'язав ВАТ "Державний ощадний банк України" (Ощадбанк) не допускати стягнення зі споживачів непередбачених законодавством комісій під час прийому платежів за адміністративні послуги.
Таке рішення було прийнято одноголосно на засіданні комітету у вівторок, повідомляє агентство "ЛІГАБізнесІнформ".
Зокрема, Ощадбанк не повинен укладати з юридичними особами договори щодо обслуговування на умовах, які можуть призвести до неправомірного стягування із споживачів додаткових коштів під час здійснення платежів.
Вимоги АМКУ повинні бути доведені до керівників філій Ощадбанку, головний офіс якого буде здійснювати контроль за їх виконанням.
Присутні на засіданні уповноважені представники "Ощадбанку" погодилися з висунутими вимогами і зобов'язалися виконати рішення комітету.
Підставою для рішення АМКУ стало виявлення неправомірною договірної практики між Ощадбанком і ГУ МВС України у Києві.
Так, з квітня 2004 року банк стягував зі споживачів додаткову комісійну винагороду у розмірі 2% від суми платежу за послуги Управління внутрішніх справ.
Зокрема, під час зміни паспорта, прописки, проведення діагностики та технічного огляду автомобілів, талонів техогляду і т.п.
Зазначена комісія переводилася на спеціальний рахунок Управління.
У зв'язку з цим комітет почав перевірку, після чого у вересні 2004 року Ощадбанк скасував неправомірну комісію, вилучивши відповідне положення з договору з ГУ МВС України в Києві.
Розгляд справи і комплексне дослідження комітету тривало кілька років у зв'язку із затягуванням Ощадбанком надання необхідної інформації на запити.
За три епізоди такого правопорушення АМКУ штрафував банківську установу.