Chery націлилася на польський актив Васадзе
Корпорація "УкрАвто", підконтрольна Таріелу Васадзе, веде переговори про продаж свого польського автомобільного заводу Fabryka Samochodow Osobowych (FSO).
Про це повідомляє польська Dziennik Gazeta Prawna, пише видання "Дело".
Як стверджує польське видання, найбільш вірогідний претендент на FSO - китайська автомобілебудівна компанія Chery.
Гендиректор польського автозаводу Януш Возняк не став заперечувати факт переговорів.
Але при цьому він не назвав суб'єкти, які цікавляться польським активом "УкрАвто".
У самій корпорації "УкрАвто" інформацію про переговори щодо продажу FSO не підтвердили.
Польські експерти впевнені: задуматися про продаж польського автозаводу корпорацію "УкрАвто" змусила складна ситуація на підприємстві.
"Щоб FSO встав на ноги, завод повинен виробляти близько 100 тис. авто на рік. У цьому році планується виробити 55 тис. авто. Але навіть цей план буде важко реалізувати, тому що за 5 місяців було вироблено лише 15,5 тис. авто", - пояснює Рафал Орловський, аналітик консалтингової фірми Automotive Suppliers.
Як відзначає Олег Назаренко, голова Всеукраїнської асоціації автомобільних імпортерів і дилерів (ВААІД), теоретично цілком логічно уявити, що Chery могла цікавитися заводом FSO, хоча це, звичайно, ще не означає, що "УкрАвто" вступила в переговори з китайською компанією.
Підштовхнути до пошуку нового інвестора для FSO, на думку польських ЗМІ, Таріела Васадзе могло і невдоволення роботою підприємства польських профспілок.
Як відомо, профспілка підприємства ініціювала трудовий спір з керівництвом заводу.
Згідно з інформацією, в кінці червня на зборах акціонерів підприємства профспілками була підготовлена петиція до українського власника виконувати взяті на себе інвестиційні зобов'язання.
У свою чергу в "УкрАвто" на наступний день після зборів акціонерів FSO спростували звинувачення профспілок.
Можливість придбання FSO розглядала також індійська Tata.
Компанія планувала в майбутньому почати на польському заводі виробництво електромобіля Nano.
Проте пізніше компанія відмовилася від цієї ідеї на користь свого підрозділу в Британії.
Після того, як від покупки FSO відмовилися індійці, найбільш вірогідним претендентом на автозавод залишилася Chery.
Для китайського автовиробника буде найлегше налагодити на заводі випуск власних моделей автомобілів.
Як повідомлялося, контроль над одним з найбільших автозаводів Польщі, варшавської FSO, "УкрАвто" отримала в 2005 році, сконцентрувавши 84,3% акцій підприємства.
Раніше польський завод знаходився під контролем південнокорейської корпорації Daewoo.
Після того як "УкрАвто" стала управляти FSO, компанія Васадзе налагодила на ньому з американською General Motor випуск Chevrolet Aveo.