Підлітки і пенсіонери збільшать базу мобільних абонентів
В 2010 році українські оператори мобільного телефонного зв'язку можуть збільшити кількість своїх абонентів.
Про це "Економічній правді" сказав керівник департаменту досліджень компанії GfK Ukraine Гліб Вишлінський.
На його думку, абонентська база зростатиме завдяки підліткам, а ще більше - за рахунок літніх людей.
"Передусім - за рахунок громадян віком за 60 років, оскільки телефонізація цієї вікової групи є найнижчою, тільки 48%, при загальному рівні "мобільності" українців у 80%", - пояснив дослідник ринку.
Причинами того, що тарифні плани "Мобілич" та "Екотел" не прижились, фахівець називає маркетингові прорахунки, а не свідчення, що старші люди не потребують мобільних розмов.
За даними опитування GfK-Ukraine, у 4 кварталі 2009 року користувачами мобільного зв'язку були 80% українців. У найближчі 2 роки, за прогнозом Гліба Вишинського, цей показник може сягнути 85%.
Поступове впровадження технології передачі даних третього покоління (3G), на думку експерта, підвищить дохідність від окремого абонента, але загалом кількість користувачів не збільшить.
Оскільки, за його словами, перевагами цього стандарту найбільше користуватимуться старі, досвідчені клієнти, а не новачки.
Фахівець не виключив, що залучення нових абонентів відбуватиметься і за рахунок низьких розцінок, у деяких випадках - нижче собівартості.
"Що б не стверджували в АМКУ та НКРЗ, мобільний зв'язок не підлягає ціновому регулюванню, тож оператори мають повне право провадити будь-яку цінову політику", - наголосив Вишлінський.
В демпінгу звинувачені, зокрема, компанії МТС, "Астеліт", "Українські радіосистеми".
А суттєвого подорожчання послуг експерт не очікує, поки на ринку присутні сьогоднішні великі гравці. Відбуватимуться підвищення хіба що, кажучи його словами, "обманного характеру", коли компанія піднімає ціни на ті послуги, до яких клієнт найменш уважний - розмови з закордоном чи плата за з'єднання.
Найближчим часом Вишлінський не передбачає і зміни кон'юнктури ринку. Сумнівається, що трьох головних гравців української арени - "МТС", "Київстар" і "Астеліт" - хтось потіснить.
"Єдина інтрига, яка зараз присутня, це що буде з "Білайном". Чи інтегруюють його повністю в "Київстар", чи АМКУ домагатимуться продажу цього підрозділу, погрожуючи відбором частот", - підсумував експерт.
Як повідомлялося, 2009 року вперше за всю історію в Україні відбулося зменшення числа абонентів мобільної телефонії.