Українська правда

Ринок телереклами поділили на двох

8 грудня 2009, 09:54

Ринок ТБ-реклами в наступному році будуть ділити між собою два великих гравці: неофіційний альянс StarLightMedia з групою "1 +1", з одного боку, і "Інтер-реклама" і телеканал "Україна" - з іншого.

Така розстановка сил вигідна агентствам, пише видання "Комерсант-Україна".

Сейлз-хауси групи "Інтер" (розміщують рекламу на каналах "Інтер", НТН, "Мегаспорт", К1, К2, Enter Music, Enter Film, MTV Ukraine) і канал "Україна" на минулому тижні домовилися про погоджені дії у сфері продажів реклами, повідомили гендиректор "Інтер-реклами" Олег Павленко та керівник департаменту з продажу каналу "Україна" В'ячеслав Булавін.

Цінову пропозицію сторони ще обговорюють, але, за словами пана Булавіна, альянс не буде пропонувати знижки за ексклюзивне розміщення реклами на своїх каналах.

Таким чином, у наступному році на ринку продажів ТБ-реклами будуть діяти дві великі групи - раніше, за інформацією учасників ринку, аналогічна угода була укладена між сейлз-хаусом StarLightMedia, які розміщують рекламу на каналах медіахолдингу Віктора Пінчука (ICTV, "Новий канал", СТБ, М1, М2, QTV), і групою "1 +1" ( "Студія 1 +1", ТЕТ і "Кіно").

З 2005 року на ринку була фактична монополія - канали групи "Інтер" та медіахолдингу Віктора Пінчука контролювали більше 60% продажів ТБ-реклами.

Маючи такий значний телересурс, сейлз-хауси, за даними медіа-агенції, пропонували рекламодавцям знижку в розмірі близько 30% від ціни розміщення, якщо компанія направляла весь бюджет на канали групи.

У підсумку заробітку позбавлялися інші гравці. Телеканал "Студія 1 +1" називав монополізацію ринку в числі основних причин погіршення його фінансових показників.

Хоча офіційно жодна із сторін ще не зробила цінових пропозицій, конкуренти ведуть себе агресивно, зазначив Олег Павленко.

"У мене є інформація про укладені угоди, в яких цінова політика конкурентів є неіндустріальною (що не відповідає інтересам індустрії). Йде війна на знищення, і переможців в ній не буде", - упевнений Павленко.

За його словами, якщо конкуренти оберуть більш збалансовану цінову політику, зростання ринку в наступному році може скласти 10-15%, у іншому випадку його обсяг збережеться на рівні поточного року.

Джерело, близьке до StarLightMedia, пояснює, що реклама на каналах групи продаж з розрахунку на більш молоду аудиторію (люди у віці 14-49 років). А оскільки аудиторія більшості каналів групи "Інтер" та ТРК "Україна" старше, то при перерахунку цін на їх комерційні аудиторії (старше 18 років) вартість реклами виявляється в півтора рази вище.

медіа реклама