Продаж об'єктів із землею гальмує приватизаційні процеси?
Продаж державних об'єктів із землею під ними через аукціон істотно гальмує приватизаційні процеси в Україні, а також суперечить чинному законодавству.
Про це заявив партнер адвокатського бюро "Адлер і партнери", адвокат Юрій Остапенко, повідомляє прес-служба адвокатського бюро.
За його словами цей порядок закріплений постановою Кабінету Міністрів від 8 липня 2009 року № 689 "Про затвердження порядку продажу об'єктів, що підлягають приватизації, разом із земельними ділянками державної власності".
"Загалом ідея продажу на аукціоні державної нерухомості разом із землею під нею правильна. Але встановлений порядок продажу недопрацьований, він порушує права громадян і юридичних осіб, які, згідно з чинним законодавством, мають пріоритетне право на придбання об'єкта з землею. Крім того, він суперечить закону "Про державну програму приватизації", а також Земельного і Цивільного кодексу України", - сказав адвокат.
Остапенко розповів, що до прийняття постанови для приватизації нерухомості активно використовувалася робоча схема, при якій конкретна фізична або юридична особа могла отримати пріоритетне право на викуп держоб'єктів.
"Відповідно до п.51 Закону "Про державну програму приватизації", для цього слід було з угоди орендодавця модернізувати/реконструювати бажаний об'єкт на 25% від його залишкової вартості. Після приватизації державної нерухомості, новий власник, виходячи зі ст. 120 Земельного і ст. 377 Цивільного кодексів, також отримував право власності на земельну ділянку, на якій вона розміщена", - сказав він.
"Зараз ця схема не працює, тому що не працює п.51 закону про держпрограму приватизації. Постанова № 689, всупереч законодавству, зобов'язала всіх без винятку претендентів на держоб'єкти брати участь в аукціонах. Навіть ті особи, які вже модернізували держпідприємства, зможуть їх придбати лише на аукціоні на загальних правах. Тому зараз вони вважають за краще продовжувати договори оренди, а не йти на приватизацію", - пояснив адвокат.
Остапенко також додав, що такі умови позбавили орендарів стимулу поліпшувати використовуване майно, і це може призвести до ще більшого зносу основних фондів підприємств. Він розповів, що до адвокатського бюро вже звернулися особи, які, згідно із законодавством, мають пріоритетне право на купівлю деяких об'єктів.
"Ми радимо таким клієнтам, посилаючись на Цивільний і Земельний кодекси, а також п.51 Закону "Про державну програму приватизації", відстоювати своє пріоритетне право на купівлю державної нерухомості разом із землею ", - сказав Остапенко.
На думку адвокатів "Адлер і партнери", для вирішення цієї проблеми необхідно в п.51 Закону "Про державну програму приватизації", а також у постанові Кабінету міністрів від 8 липня 2009 чітко прописати, що якщо орендар модернізував об'єкт на 25% від його залишкової вартості, то він має пріоритетне право на викуп і об'єкта, і землі під ним.