Продажі авто в Україні скоротилися втричі
Продажі нових легкових автомобілів в Україні в січні-березні 2009 року скоротилися в 3,3 рази (на 70%) у порівнянні з аналогічним періодом 2008 року - до 45 тис. од.
Про це повідомляє інформаційно-аналітична група AUTO-Consulting, передає агентство "Інтерфакс-Україна".
При цьому в березні зафіксовано скорочення авторинку вчетверо (на 75%) у порівнянні з березнем-2008.
"Вже другий місяць поспіль автопродажі демонструють загрозливі показники, а фактично вони скоротилися вже уп'ятеро. Якщо лютневі результати шокували багатьох операторів (10,9 тис. авто), то підсумки березня змушують дуже сильно задуматися про майбутнє ринку", - зазначають експерти.
За оцінками AUTO-Consulting, авторинок зараз знаходиться на рівні між 2003 і 2004 роками "і не подає ознак швидкого підйому".
Аналітики підкреслюють, що, з огляду на ситуацію, що склалася з автокредитуванням, новими ставками акцизного збору, новим курсом валюти, абсолютна більшість автомобілів подорожчала, а покупець виявився не готовим брати те ж саме на 40-50% дорожче.
"Оператори, які ризикнули поділитися власними доходами із споживачами, демонстрували відносно непогані (за теперішніх часів) продажі. Тим же, хто так і не зважився спрацювати в збиток, доводилося протирати пил на авто", - відзначають експерти.
У компанії також відзначають, що зміщення споживчого попиту у бік бюджетних автомобілів поки не помітне, якраз, на частці АвтоВАЗу, ЗАЗу та китайських брендів нові реалії не позначилися.
"Споживчі переваги за час "автомобільного буму" сильно змінилися, а "ломка" свідомості швидко не станеться", - вважають аналітики.
У той же час в числі позитивних факторів у компанії зазначають, що в березні продажі автомобілів зросли на 27% порівняно з лютим.
Крім того, зберігся весняний сплеск, якого чекали дилери. Головним же фактором для оптимізму залишається низька ступінь автомобілізації України (в п'ять разів нижче, ніж в найбагатших країнах Європи).