Рекламний ринок втратить тільки 22%?
Зниження обсягів рекламно-комунікаційного ринку в Україні в 2009 році складе близько 22% у гривневому еквіваленті. 
Такий прогноз зробила дослідницька компанія Cortex, пише видання "Дело". 
На думку експертів, єдиним сегментом рекламно-комунікаційного ринку, який продовжить зростати, буде інтернет-реклама. 
Фінансові показники телевізійної реклами, реклами в кінотеатрах та на радіо знизяться до рівня 2007 року. Преса просяде до рівня 2005-2006 років. 
Зниження обсягів чекають і на ринок зовнішньої реклами, де з 1 січня вступає в силу заборона реклами тютюну, алкоголю та слабоалкогольної продукції. 
Сценарій розвитку рекламного ринку в 2009 році, оприлюднений Всеукраїнською рекламною коаліцією (ВРК), трохи оптимістичніше. Прогнозується загальне падіння лише на 14% у гривневому евківаленті. І якщо в 2008 році обсяг ринку медіареклами виріс на 17% і склав 6,78 мільярда гривень, то в 2009 році ця цифра буде не більше 5, 83 мільярда. 
За оцінкою Максима Лазебніка, виконавчого директора ВРК, зниження зростання в 25% відбулося в основному в останньому кварталі року. 
За прогнозами ВРК, найбільше постраждає зовнішня реклама, її обсяги, як припускають, знизяться на 25%. На 10% скоротиться телереклама та реклама в пресі, на 12% - BTL. Зростання реклами в Інтернеті прогнозують на рівні 20%. 
Гравці ринку, у свою чергу, вважають, що реальні результати, які покаже рекламна галузь у 2009 році, будуть значно відрізнятися від прогнозів як Cortex, так і Всеукраїнської рекламної коаліції. 
"Адже ніхто не знає, як довго триватиме криза", - пояснює Віктор Метелкін, голова правління агентства "Інфокон". 
Він очікує падіння ринку як мінімум на 25-30%, а в деяких сегментах - до 40%. 
"Настає жорстко прагматична ера в рекламі, - коментує ситуацію Назар Гриник, директор агентства інтерактивного маркетингу LEAD9. - Рік пройде під девізом: "Імідж ніщо - продажу все". 
Будуть популярними послуги, які мають прямий вплив на рівень продажів. 
Вперше прогноз розвитку ринку вираховується в національній валюті. 
"90% рекламодавців формують свої бюджети в гривнях. Зараз планувати в доларах, а проводити в бюджеті розрахунки в гривні неможливо", - говорить Олег Попенко, генеральний директор Publicis Group Ukraine. 
Скільки буде коштувати реклама в 2009 році, не береться сказати ні один продавець, тому що найбільші рекламодавці до цього часу не заявили свої бюджети на наступний рік.