Арктичний нафтовий бізнес Росії зупиняється через санкції США

Величезний арктичний нафтовий бізнес Росії зіткнувся з серйозними перебоями через санкції США щодо танкерів і сховищ, що призвело до зупинки постачання сирої нафти, яку раніше розкупили азійські покупці, на складах.
Про це пише Reuters.
Зазначається, що всі три російські арктичні нафтові родовища - Новий Порт, АРКО і Варандей, з видобутком близько 300 000 барелів на добу - стикаються з перебоями в роботі.
Судна та інфраструктура, необхідні для російського нафтового бізнесу в Арктиці, на який припадає десята частина експорту нафти морським шляхом, є унікальними.
Наразі під санкції США потрапили "Умба" і "Кола", та більше десятка малих танкерів, які використовуються як човникові постачальники нафти з родовищ.
Щонайменше 15 танкерів, які потрапили під санкції США в п'ятницю, в тому числі "Штурман Щербінін", "Михайло Ульянов" і "Ауліс", були активно задіяні в транспортуванні російських арктичних сортів протягом останніх двох місяців.
Менші човникові танкери були розроблені для роботи в північних морях і мають специфічну конструкцію, що дозволяє їм завантажувати більше нафти без шкоди для кільватерного просвіту.
Це може залишити Росію з мільйонами барелів непроданої нафти в сховищах. Обмеженість потужностей для зберігання на всіх трьох проєктах означає, що кілька тижнів перебоїв із завантаженням можуть призвести до скорочення видобутку.
При цьому у виданні додають, що "Лукойл", який видобуває на Варандейському родовищі, не потрапив до санкційного списку.
Оскільки всі обсяги нафти з арктичних проектів призначені для експорту, не існує жодної логістичної системи для її подачі у внутрішню російську нафтопровідну систему.
Це означає, що за відсутності покупців на ці сорти нафти обсяги доведеться зберігати в плавучих сховищах.
Нагадаємо:
Офіс контролю за іноземними активами Міністерства фінансів США запровадив санкції проти двох найбільших нафтових компаній РФ "Газпром нефть" і "Сургутнефтегаз", а також провайдерів страхування суден "Ингосстрах" та "Альфастрахование".
За даними газети Financial Times, заходи включають додавання до чорного списку 183 суден "тіньового флоту", залучених до експорту енергоресурсів з Росії.
Індія має намір відмовитися від нафтових танкерів, на які США наклали санкції через їхню роль у перевезенні вантажів для Росії, що є ще одним прикладом впливу заходів Вашингтона на світовий нафтовий ринок.
Три танкери з понад 2 мільйонами барелів російської нафти плавають у водах біля східного Китаю і не можуть відвантажитися після того, як у п’ятницю 10 січня США ввели нові санкції проти найбільших нафтових компаній РФ.
Щонайменше 65 нафтових танкерів стали на якір у різних місцях, зокрема біля узбережжя Китаю та Росії, після оголошення Сполученими Штатами нового пакету санкцій 10 січня.
Експорт російської нафти морем може скоротитися в найближчі тижні після того, як США запровадили заходи проти двох найбільших експортерів РФ та близько 160 танкерів тіньового флоту.