Українська правда

Мінрозвитку розповіло про результати роботи цифрової системи "єЧерга"

- 12 грудня, 15:40

За три роки функціонування проекту "єЧерга" українські та іноземні перевізники здійснили понад 2,6 млн перетинів кордону. З них – понад 2,3 млн перетинів відбулось вантажівками, 329 тисяч – це перетини кордону автобусами.

Про це повідомляє Міністерство розвитку громад та територій України.

"Загалом, в Системі зафіксовано понад 107 тисяч унікальних вантажівок, що перетнули кордон за записом щонайменше 1 раз. За цей же період відбулось понад 103 тисячі завантажень застосунку єЧерга", – говориться у повідомленні.

Майже 90% перетинів кордону було виконано вантажівками на українській реєстрації. Інші 10% – це іноземні транспортні засоби. Серед них найбільше виїжджають за записом в єЧерзі вантажівки Польщі, Молдови, Туреччини, Румунії, Словаччини, Угорщини, Литви, Чехії та Латвії.

Міністерство повідомляє, що 12 грудня 2025 року проект "єЧерга" для перетину кордону відзначає три роки від запуску.

Так, 12 грудня 2022 року в пункті пропуску "Ягодин – Дорогуськ" на кордоні з Польщею електронний запис для перетину кордону замінив фізичне очікування в черзі на дорозі.

"Це означає, що водії більше не вимушені були днями й тижнями очікувати на дорозі, а змогли планувати перетин кордону. Таким чином досягається ключова мета проєкту – попередити фізичні черги перед кордонами та дати можливість планувати логістику", – говориться у повідомленні.

"Протягом наступних років унікальна система була масштабована на інші ключові пункти пропуску для вантажівок, команда проєкту розвивала функціонал єЧерги, а також запустила онлайн-запис і для автобусів", – зазначає відомство.

"Ми повністю змінили підхід до перетину кордону: фізичні черги на дорогах змінили на прозорий, прогнозований цифровий механізм, який дозволяє водіям планувати час, а державі – ефективно управляти потоками", – каже міністр розвитку громад та територій України Олексій Кулеба

За його словами, система "єЧерга" дала можливість впорядкувати пріоритетні вантажі, мінімізувати корупційні ризики й закласти основу для подальшої цифровізації прикордонних процедур.

"У планах – впровадження нового функціоналу та запуску пілоту для легкових авто, щоб забезпечити швидкий, прозорий і безпечний перетин кордону для всіх учасників руху", – додав він.

Сьогодні "єЧерга" працює на всіх пунктах пропуску для вантажівок та автобусів – загалом на 29 міжнародних пунктах з Польщею, Словаччиною, Угорщиною, Румунією та Молдовою. Реєстрація для виїзду за кордон в "єЧерзі" обов'язкова для всіх комерційних транспортних засобів – українських та іноземних.

Також система дозволяє фіксувати середній час на контролі транспортних засобів. Наприклад, завантажені транспортні засоби фактично вдвічі довше перебувають на контролі в пункті пропуску, ніж порожні.

Зокрема, середній час оформлення завантажених складає 3 години 1 хвилина, а порожніх – 1 година 36 хвилин. Найдовше оформлюють товари 1-24 групи, що потребують фітосанітарного/ветеринарного контролю – у середньому на це потрібно 6 годин 38 хвилин, говориться у повідомленні.

Окрім того, "єЧерга" також дозволяє забезпечити прозорий рух в черзі очікування для пріоритетних товарів, у першу чергу швидкопсувних вантажів. За весь час роботи проекту в Системі було зафіксовано понад 60 тисяч перетинів кордону з швидкопсувними товарами.

Середній час очікування з моменту постановки в чергу і перетину кордону для такого транспорту складав 3 години 36 хвилин. Це свідчить, що цифровий алгоритм забезпечує зрозумілий рух в черзі, мінімізувавши при цьому корупційній ризики. Тож, швидкопсувні вантажі здебільшого рухались без суттєвих затримок.

Для автобусів "єЧерга" наразі діє у двох форматах: слотована система з бронюванням часу на перетин кордону та динамічна черга, де йдеться лише про запис без чіткого часу. Перша наразі вже запроваджена на більшості пунктів пропуску.

Нагадаємо:

Міністерство розвитку громад та територій України затвердило нові правила використання системи єЧерга для автобусів.

Уряд ухвалив рішення, яке дозволить проводити прикордонний і митний контроль безпосередньо у вагонах потяга — без тривалих зупинок на кордоні.

Раніше повідомлялося, що поромний комплекс "Орлівка", який 22 листопада зазнав російського удару, відновив роботу, але поки – у тестовому режимі.

Раніше уряд доручив Державній митній службі до 1 жовтня передати в управління Агентства відновлення ще п'яти пунктів пропуску на кордоні з Румунією та Словаччиною.

З 10 грудня у пунктах пропуску на румунському кордоні стартувала цифрова система в'їзду/виїзду EES.

Державна митна служба та Адміністрація морських портів України протестували цифрові рішення для контролю у морських портах, що мінімізує ризик помилок та скорочує час проходження формальностей.

Раніше повідомлялося, що Адміністрація морських портів України розпочала у морському порту Південний тестовий запуск цифрової платформи, яка об'єднує всі адміністративні процедури, пов'язані з обробкою суден.

У найбільшому глибоководному порту України "Південний" запущено автомобільний модуль цифрової платформи DocPort. Платформу створено фахівцями АМПУ без залучення сторонніх організацій.