Коломойському не вдасться купити МАУ
Три компанії, що є співвласниками МАУ оприлюднили повідомлення про намір придбати держпакет акцій авіакомпанії в розмірі 61,58%.
За інформацією бюлетеня "Цінні папери України", компанія Capital Investment Project - зараз володіє 6% МАУ, збирається придбати 9,58% акцій, UIA Beteiligungsgesellschaft mbH - їй належить 22,52% акцій, хоче викупити 36,09% акцій перевізника, а UIA Holding GmbH - володіє 9,9% акцій, має намір купити 15,9% акцій МАУ.
Це повідомлення є першим офіційним підтвердженням того, про що раніше висловлювалися лише припущення: при приватизації МАУ буде реалізований сценарій не відкритого, а внутрішнього продажу державного пакета акцій, пишуть "Экономические известия".
Прогнози про такий хід розвитку подій грунтувалися, наприклад, на тому, що раніше міноритарії заблокували рішення ФДМ про внесення змін до статуту компанії, які дозволили б ліквідувати норму про першочергове право діючих акціонерів на участь у приватизації.
З іншого боку, були підстави очікувати рішення про відкритий продаж пакета, оскільки вона обіцяла б великі фінансові надходження до держбюджету.
Нагадаємо, в грудні 2010 року про бажання брати участь у приватизації заявили відразу дві компанії, які не є діючими акціонерами МАУ - Windrose і "Дніпроавіа" - остання офіційно входить до альянсу "Українська авіаційна група", яка об'єднує авіаактіви Ігоря Коломойського, перша, на думку учасників ринку , афільована з ним.
Windrose готова заплатити за 61,58% МАУ 492,9 млн. гривень, "Дніпроавіа" - 516,841 млн. гривень.
У той час як при закритому продажу діючим акціонерам авіакомпанії буде запропоновано викупити акції за ціною, в якій пакет оцінить незалежний оцінювач.
ФДМ вже вибрав для цих цілей ТОВ "Українська експертна група".
Таким чином, вже зараз фактично можна говорити про нового власника МАУ - по всій ймовірності, ним стане екс-гендиректор і також колишній співвласник "АероСвіту" Арон Майберг.
Ще на початку 2010 року у МАУ було як мінімум чотири акціонера - окрім держави, компанія Capital Investment Project, власником якої називають Майберга, а також австрійська Austrian Airlines і ЄБРР.
Протягом року ЄБРР і Austrian Airlines вийшли зі складу акціонерів, і структура власників придбала дійсний дозвіл.
Експерти вважають ситуацію що склалася навколо приватизації МАУ досить суперечливою.
З одного боку - закритий продаж авіакомпанії чітко відповідає букві закону, з іншого - вартість держпакету явно занижена.
Читайте нас також у Telegram. Підписуйтесь на наші канали "УП. Кляті питання" та "УП. Off the record"