Українська правда

Що необхідно знати про Uber

У Києві 30 червня нарешті запрацював Uber — сервіс, який конкурує з традиційним ринком таксі по всьому світу. ЕП зібрала всю найважливішу інформацію про новий сервіс.(Рос.)

Що трапилося?

У Києві 30 червня нарешті запрацював Uber — сервіс, який конкурує з традиційним ринком таксі у всьому світі.

Тепер всі користувачі смартфонів, які встановили додаток, зможуть викликати машину за декілька дотиків.

Першим хто це зробив, був мер Києва Віталій Кличко.

Uber, поки стартував в Києві, далі сервіс планує охопити ще кілька міст: Львів, Одеса, Дніпро і Харків.

Нарешті? Його що, чекали?

Чекали, і досить довго.

Про те, що Uber планує зайти в Україну, повідомлялося ще минулого літа, проте остаточно це підтвердилося тільки в грудні 2015 року, коли про це повідомив колишній голова Департаменту транспорту в Міністерстві інфраструктури Роман Хміль.

Більше того, згідно із статистикою, яку продемонстрували представники Uber на презентації сервісу, в Києві до моменту запуску додаток завантажили більше 40 тисяч користувачів. Це найбільший показник очікування не тільки в Європі, а й в усьому світі.

Що треба зробити, щоб користуватися послугою?

Для початку вам потрібно переконатися, що у вас є смартфон, і на нього можна завантажити додаток (для iOS, для Android, для Windows).

Після установки вам необхідно зареєструватися, підключити картку, з якої будуть списуватися гроші за кожну поїздку (можна додати особисту, робочу або сімейну) і, власне, все.

Далі просто: вводиш адресу місця, в якому перебуваєш, адреса місця, куди потрібно добиратися, вибираєш машину, стежиш за тим, як вона під'їжджає, сідаєш і їдеш за вказаною адресою.

Після прибуття з вашої картки автоматично знімаються гроші за поїздку, ви ставите рейтинг водієві - а він вам.

Рейтинг? Це як?

Кожному водієві дається максимальний рейтинг у п'ять балів. Якщо вам щось не сподобалося, наприклад, водій хамив або салон неприбраний, ви можете поскаржитися на нього, вказавши причину.

Практика інших країн показує, що з часом таких водіїв виводять із системи.

Але це працює і у зворотний бік: у випадку, якщо водієві щось не сподобалося (хамство, ви насмітили в салоні), він так само може знизити рейтинг пасажира або взагалі його заблокувати.

І чим саме Uber відрізняється від звичайного таксі?

По-перше, фразу "а не буде дрібніше, у мене немає здачі" від водіїв Uber ви не почуєте. Розрахунок тільки безготівковий.

По-друге, користувач бачить через додаток на карті, де знаходиться його автомобіль, бачить, хто його водій і який у нього рейтинг, бачить марку автомобіля, на якому буде їхати. Якщо поруч з вами кілька автомобілів, користувач може обрати самостійно один з них.

Більше того, якщо користувач трохи параноїк і побоюється за свою безпеку, він може вислати маршрут поїздки комусь зі своїх близьких і його пересування буде відображатися в режимі реального часу.

Також не потрібно хвилюватися, що ваш автомобіль не приїде або в нього сяде інший пасажир.

По-третє, це швидко. Середній час очікування автомобіля в Варшаві — 5 хвилин, в Лондоні — 3,8, Мінську — 4,7, Сан-Франциско — 2,4. У Києві також обіцяють не більше п'яти хвилин, хоча напочатку можуть бути проблеми — через ажіотаж навколо сервісу викликати Uber в перший день його роботи не так просто.

Найголовніше, це зручно: є один додаток, через який в кілька кліків, вказавши свою адресу, можна викликати автомобіль, не намагаючись додзвонитися до диспетчерів. Це також зручно, якщо ви їздите закордон — один додаток буде доступним для всіх міст, в якому працює Uber.

Напевно, Uber дорожче звичайного таксі?

Так, але не на багато. Тарифи по Києву: подача — 25 грн, кожен кілометр — 4,5 грн, вартість за хвилину — 0,4 грн мінімальний тариф — 40 грн. В українського "аналога" Uklon, наприклад, мінімальний тариф 45 гривень.

Коли ви телефонуєте, Uber вказує ціну, яка залежить від завантаженості дороги та інших умов.

До речі, якщо ви їдете компанією і у всіх встановлений Uber, вартість поїздки можна розділити на всіх пасажирів.

За такою ціною, напевно, приїде стара "Жигулі"?

Ні. Заявлений на презентації рівень машин для uberX: Toyota Corolla, Kia Rio, Hyundai Accent не старші 2008. Хвилюватися не варто.

UberX?

Так. У Uber є тарифікація: UberX — це стандартні авто. Існує ще UberBLACK — дорожчі автомобілі преміум-класу, яких ще немає, але це справа часу.

Також на презентації анонсували, не називаючи точної дати, появу UberPool — сервіс таксі з попутником і UberEats — сервіс доставки їжі.

А якщо я, наприклад, хочу стати водієм?

Це зовсім не проблема. Водієм може бути громадянин України від 21 року з особистим або орендованим автомобілем, страховим полісом і мінімальним стажем водіння 3 роки.

У водія повинна бути охайна іномарка чотиридверна\п'ятидверна, не старше 2008 року. Марка автомобіля, наприклад: Hyundai Solaris, Chevrolet Cruze, Ford Focus, Volkswagen Polo, Skoda Octavia, Kia Rio, Toyota Corolla, або аналогічні марки.

Також водій повинен надати пакет документів: посвідчення водія, паспорт, чинний поліс автоцивілки, свідоцтво про реєстрацію, довідку про відсутність судимості, фотографію автомобіля і салону. Також від водіїв вимагають ліцензію на право перевезення пасажира.

І я повинен працювати постійно?

Ні, роботу водієм Uber можна використовувати як додаткове джерело доходів. Зарплата перекладається на картку, сервіс стягує 20% комісії.

Але ж проти Uber протестують у багатьох країнах

Uber недарма називають "вбивцею таксі". Появою Uber незадоволені представники таксомоторних асоціацій і профспілок.

Діяльність сервісу викликала конфліктні ситуації і протести в багатьох країнах, включаючи Францію, Німеччину, Італію, Нідерланди, Іспанію.

Найгірше справи йдуть у Франції — там заарештували регіональних менеджерів в рамках розслідування діяльності, пов'язаної з додатком UberPOP. Силовики розпорядилися перевірити паризькі таксі на той випадок, якщо водії працюють без ліцензії.

Французька влада пішла на такий крок після масових акцій протесту таксистів, деякі з яких переросли у зіткнення.

Головна причина в тому, що таксисти в інших країнах платять великі суми за ліцензії. Поява компанії, водії якої працюють без ліцензій і при цьому значно знижують ціни, для них дійсно серйозний удар.

За даними Мінінфраструктури, в таксомоторних перевезеннях в Україні задіяно близько 200 тис осіб, а грошовий обіг досягає 20 млрд грн на рік. При цьому 80-90% водіїв працюють без ліцензій і не платять податки.

Представники українських таксомоторних асоціацій не хотіли, щоб Uber працював без ліцензії, але через те, що всі водії Uber повинні отримати ліцензію, можна вважати, що їх думка врахована.

Тоді я викликаю?

Викликайте. До вечора неділі ви можете проїхати на Uber безкоштовно, однак через це машину практично неможливо замовити. Щастить далеко не всім.

Uber