Українська правда

Скільки коштує "споживчий кошик" залицяльника?

Якщо врахувати, що основну масу залицяльників становлять молоді чоловіки, які закінчують або нещодавно закінчили внз і здебільшого мають так звану початкову заробітну платню в сумі близько 2,5-3 тис. грн, то щедрість до коханої їм обійдеться щомісячно, як мінімум, у половину всього доходу – без урахування подарунків на свята.

Сезон жіночих свят, що спустошує кишені залицяльників, розпочинається ще в середині лютого, із Дня Святого Валентина, який в Україні поступово став витісняти традиційне з радянських часів 8 Березня.

Хоча святкові дні різко підвищують рівень уваги чоловіків до жінок, ніби пробуджуючи перших від  довгої осінньо-зимової сплячки, вони далеко не вичерпують усього їхнього потенціалу в залицяльній справі. Навпаки - все лише починається: весна пробуджує романтичні почуття, що дрімали протягом кількох сіро-дощово-вітряно-снігових місяців.

Це спонукає чоловіків завзятіше впадати за дівчатами, організовуючи процес залицяння - якщо не на найвищому рівні, то принаймні так, щоб запам'яталося надовго.

Як говорив один знайомий автора цієї статті: "Я розумію, що у мене не найлагідніший характер, але ж і в мені є щось хороше, наприклад, я щедрий".

І хоча сутність щирих романтичних стосунків завжди полягала в речах дуже далеких від матеріальної сфери, неписані джентльменські традиції вимагають багато цілком матеріальних знаків уваги.

ЕП вирішила прицінитися до стандартного "споживчого кошика" пересічного київського залицяльника, щоб визначити, у скільки на місяць він може обійтися щедрому чоловікові.

Безумовно, редакція не претендує на цілковиту достовірність свого аналізу, проте сподівається, що він може видатися цікавим і навіть корисним.

Тож, мабуть, найпростішою й найрозповсюдженішою складовою стандартного "кошика" уважного кавалера є квіти, які на початкових стадіях залицяння - дуже зручний і приємний знак уваги. Проте зауважте, цей атрибут доведеться купувати регулярно, оскільки його споживчі властивості втрачаються протягом кількох днів.

Стандартним варіантом може бути одна велика троянда на довгій ніжці, яка обійдеться від 12 грн до 18 грн за штуку, залежно від району Києва.

Якщо вірити більшості чоловіків, опитаних кореспондентом ЕП, найчастіше залицяльники дарують квіти десь раз на тиждень, тож на початку весни на місяць ця стаття видатків може становити від 48-ми до 72 грн, тобто в середньому - близько 60 грн.

Якщо ж кохана полюбляє тюльпани або нарциси, то чоловіку доведеться витрачати вдвічі більше, адже ці квіти коштують у середньому 6-7 грн за штуку, і чотири букети по 5 квіток обійдуться в 140 грн на місяць.

Другий обов'язковий і, за зізнанням майже всіх опитаних чоловіків, найвитратніший пункт - візити до кафе та ресторанів.

Якщо залицяння має успіх і закохані прагнуть бачитися якнайчастіше, під час прогулянок на свіжому повітрі, що добре збуджує апетит, їм не уникнути в середньому близько двох разів на тиждень легкої вечері в кафе. Тут сума витрат може варіюватися дуже широко. Якщо статків вистачає лише на те, щоби просто перекусити, можна обійтися сучасними їдальнями, які вже давно не нагадують страшних радянських закладів громадського харчування. Скромна, але поживна вечеря на двох у такому закладі може обійтися в близько 40-50 грн, цебто - 100 грн на місяць.

Якщо ж ви надаєте перевагу стильним кав'ярням, то легкий "перекус" із кави, чаю та ще чогось солоденького може обійтися від 70-100 грн, що становить у середньому 370 грн на місяць.

І, нарешті, якщо раз чи два на місяць (залежно від фінансових можливостей) замість вечері в кафе особливо щедрі залицяльники відчують непереборне бажання запросити свою обраницю до ресторану, в залежності від класу закладу, витрати можуть варіюватися в середньому від 250 грн за вечерю до 1000 грн (із вином). Тож середня вартість цього пункту становить приблизно 625 грн за один раз на місяць.

Проте, звісно, розмір цієї статті витрат майже не обмежений, і за великого бажання може сягати просто астрономічних сум. Зауважимо, що й у дорогому ресторані можна випити чашку кави з тістечком. Але треба бути фінансово готовим до того, що панна вимагає, наприклад, лікеру чи якихось молюсків. Отже, середню суму витрат про всяк випадок залишимо незмінною.

На черзі - розваги. Найпростіше тут - раз на тиждень піти в кіно або театр. Кіно за два квитки обійдеться в 60-80 грн, а от відвідування одного із провідних київських театрів дещо дорожче - 80-100 грн. Тож у такому варіанті ця стаття може потягнути на близько 360 грн за місяць.

Проте якщо перевагу надають вечірці в модному клубі з живою музикою, боулінгом тощо, за одне таке відвідування доведеться викласти щонайменше 500 грн, що може різко підвищити "розважальні" видатки до 2 тис. грн на місяць.

І, нарешті, ми дійшли до пункту, що набуває актуальності лише кілька разів на рік, проте може підвищити витрати щедрого залицяльника на доволі значну суму, - це свята. Як правило, у стандартний "набір" визначних днів входить принаймні три дати: День народження, День Святого Валентина та 8 Березня (Різдвяних свят свідомо не торкаємося, бо вони не суто "жіночі"). На кожен із цих днів треба особливий подарунок, вартість якого залежить від фінансових можливостей і бажання кавалера.

Цікаво, що, за результатами дослідження, яке провів Київський інститут соціології, на 8 Березня лише близько 1,6% українських чоловіків не збираються цього року робити якихось подарунків, а серед жінок подарунків не очікують майже вдвічі більше - 2,7%.

Проте серед тих жінок, що сподіваються на якісь матеріальні відзнаки свята з боку сильної статі, найбільше (22,2%) чекають на квіти. Друге місце посіли речі, які зазвичай узагалі не вимагають жодних фінансових витрат. Про увагу або добре слово мріють близько 11,8% українських жінок. І лише на третьому місці йдуть ювелірні прикраси, на які чекають 8,5% жінок.

Проте чоловіки думають дещо інакше. На першому місці серед подарунків на 8 Березня вони, як і їхні обраниці, ставлять квіти, а от на друге - туалетну воду чи парфуми (цього року збираються подарувати 10,4% чоловіків). Тож тим залицяльникам, які побажають придбати для коханої невеличкий флакон (30-50 мілілітрів) вишуканих пахощів від Christian Dior, Calvin Klein або Chanel, доведеться викласти мінімум 350 грн.

На третьому місці серед подарунків у чоловіків, як і у жінок, - ювелірні прикраси.  Якщо врахувати, що 1 грам золота сьогодні коштує близько 160 грн, а найменша вага невеличкої підвіски чи каблучки близько 2 грам, сережок - близько 3,5 грама, то середня вартість скромної прикраси може становити від 300 грн до 500 грн.

Тож у середньому "стандартний" подарунок на "жіноче" свято може коштувати від 18 грн за одну квітку до (в середньому) 400 грн за парфуми або маленьку коштовність тощо.

І, нарешті, родзинкою романтичних зустрічей може стати, нехай і невеличка, але романтична подорож. Найпростішим варіантом із погляду організації є тур вихідного дня. Найдешевше, що пропонують сьогодні туристичні агентства, - це 2-4-денну автобусну подорож до Кам'янця-Подільського з його старим замком, у гори на Закарпаття, до Львова, Чернігова, в Софіївку тощо. За такий тур доведеться витратити від 600 грн до 1,5 тис. грн на двох - у залежності від тривалості поїздки та класу готелю.

Проте дещо заможніші можуть собі дозволити вихідні дні, наприклад, у Празі, що коштуватиме на двох також від 1,5 тис. грн. Плюс - ще такі ж витрати під час подорожі.

Тож - якщо підбити підсумок - середньомісячні витрати щедрого київського залицяльника мають становити:

Стаття видатків

Сума, грн

Квіти

60

Кав'ярні

370

Ресторан

625

Розваги

360

Разом (середньомісячні витрати)

1 415

Подарунок на свято

400

Романтична подорож

1 500

Якщо врахувати, що основну масу залицяльників становлять молоді чоловіки, які закінчують або нещодавно закінчили внз і здебільшого мають так звану початкову заробітну платню в сумі близько 2,5-3 тис. грн, то щедрість до коханої  їм обійдеться щомісячно, як мінімум, у половину всього доходу - без урахуванням подарунків на свята.

Проте відсутність усіх цих витрат зовсім не відміняє ні романтики, ні кохання. Мало того, як показує практика, справжнє кохання, результатом якого зазвичай є шлюб, у підсумку, з одного боку - компенсує людині будь-які матеріальні витрати, а з іншого - з'являється зовсім незалежно від них.

споживчий кошик