Українська правда

Мита на пальне призведуть до росту цін на всі товари – асоціація

24 березня 2021, 18:55
 

У Нафтогазовій Асоціації України (НАУ) розкритикували законопроєкт №5208, заявивши, що мита спровокують підвищення цін на всі види моторних палив для населення, промисловості, аграріїв, що створить фінансове навантаження на економіку і зростання інфляції.

Про це йдеться у заяві асоціації.

"Нафтогазова Асоціація України,  як об'єднання найбільших мереж автозаправних станцій і оптових постачальників нафтопродуктів категорично не підтримує будь які штучні обмеження імпорту нафтопродуктів (мит чи квот) з будь-яких джерел, оскільки цей механізм має дискримінаційний характер і його реалізація матиме негативні наслідки для ринку: зруйнує стійку систему нафтопродуктозабезпечення країни, зробить закупівельні ціни на ДП та скраплений газ в Україні найвищими в Європі, призведе до ланцюгової реакції, яка спровокує суттєве подорожчання всіх товарів та послуг", - підкреслили в асоціації.

У НАУ попереджають, що мита спровокують підвищення цін на  всі види моторних палив для населення, промисловості, аграріїв, перевізників, збільшить бюджетні витрати на пальне для армії, комунальних служб, поліції, медицини, оскільки мита включаються в собівартість пального і збільшують ціни для споживачів.

"Вартість пального вплине на збільшення вартості сільгосппродукції, перевезень і всіх товарів народного споживання. Це створить фінансове навантаження на економіку і зростання інфляції", - наголошують там.

"При збільшенні вартості пального з одного джерела ціни пропорційно піднімуть постачальники з усіх інших джерел (всі національні виробники і всі іноземні постачальники). Такий досвід був пройдений влітку 2019 року після введення мит на ДП і ЗВГ з Росії по трубопроводу.

Урезультаті поставки по трубопроводу упали, бюджет так і не отримав обіцяних надходжень, відсутні обсяги замістили з інших країн, національні виробники всю потребу ринку не забезпечили, а всі постачальники підняли ціни на пальне. Тобто за рахунок споживачів виграли іноземні постачальники з інших країн, а Україна заплатила більше валюти за кордон", - додали в асоціації.

У НАУ пропонують розвивати ринок на всіх його етапах виключно ринковими методами (якість, ціна, комфортне партнерство, інновації, сервіс, прогнозованість).

Також в асоціації, зокрема, пропонують "категорично не допускати штучні дискримінаційні обмеження на ринку, оскільки це призведе до зростання цін, дефіциту палива і загальмує розвиток ринку".

Читайте також: Вдаримо митами по агресору: чим загрожує обмеження імпорту нафтопродуктів та до чого тут олігархи

Нагадаємо:

У Верховній раді зареєстрували законопроєкт, який, серед іншого, передбачає запровадження мита на імпорт дизпалива та зрідженого газу з Росії.

Ухвалення Верховною Радою законопроєкту №5208 про запровадження спецмит на дизель, зріджений газ та бензин з РФ може мати негативні наслідки як для населення, так і для бізнесу, заявили опитані ЕП профільні експерти та учасники ринку.

Економічна правда

паливо ціни мита