Українська правда

У РФ можуть припинити функціонувати три найбільші авіакомпанії

22 жовтня 2018, 11:55
 

Новий проект російського Мінтрансу передбачає, що з 1 січня 2020 всі сервери і бази даних, що забезпечують бронювання і продаж внутрішніх російських авіаперевезень, а також реєстрацію на рейс, повинні бути розміщені в Росії.

Про це повідомляють "Ведомости".

Також наголошується, що провайдер системи бронювання повинен бути російською юридичною особою.

Застосування цього документа на практиці може призвести до повної зупинки діяльності російських авіакомпаній та/або тривалої (2-4 роки) і витратної міграції в інші системи бронювання, йдеться в липневому листі гендиректора авіакомпанії "Сибір" (входить в S7 Group) Володимира Об'єдкова президенту Асоціації експлуатантів повітряного транспорту (АЕВТ) Володимиру Тасуну.

У трьох найбільших російських авіакомпаній іноземні провайдери: американська Sabre у "Аерофлоту", швейцарська SITA у S7 (в цьому році почала перехід в Amadeus), іспанська Amadeus у "Уральських авіаліній".

Четвертий гравець - Utair і майже всі інші російські авіакомпанії працюють з російською "Сирена-тревел". Винятки: лоукостер "Перемога" - з американською Navitair, авіакомпанія "Азимут" - c Національною системою бронювання (НСБ), розробленою "Ростехом" спільно з аеропортом "Внуково".

Sabre і Amadeus - глобальні лідери цього ринку, вони можуть не захотіти інвестувати сотні мільйонів доларів у виконання постанови заради російського бізнесу. Топ-менеджер авіакомпанії - клієнта Amadeus каже, що цей провайдер розглядає можливість локалізації в Росії.

У той же час, за словами Об'єдкова, російські провайдери не відповідають вимогам авіакомпаній.

"Уральські авіалінії" і "Перемога" можуть легко перейти до російського провайдеру, але "Аерофлот" і S7 входять в глобальні авіаційні альянси (Sky Team і One World відповідно), а російські системи поки не мають функціоналу, щоб забезпечити роботу в альянсах, розповіли менеджери "Сирена-тревел" і НСБ. Однак, як стверджують вони, якщо буде замовлення, протягом року системи можна доопрацювати.

За словами Об'єдкова, будуть і інші наслідки: повністю зникне можливість взаємодіяти з партнерами по One World, іноземні авіакомпанії-партнери не зможуть продавати квитки на внутрішні рейси S7, через що в рік S7 втратить не менше 5 млрд рублів виручки.

Економічна правда

Авіакомпанії РФ