Львівський "Електронтранс" поскаржився в АМКУ, що польські трамваї не відповідають стандартам
Трамваї Pesa, які повинні бути поставлені Києву, не відповідають 190 пунктам ДСТУ.
Про це йдеться в тексті скарги СП "Електронтранс" на адресу Антимонопольного комітету.
У ній підприємство повідомляє, що сертифікат відповідності на трамваї польської компанії не підтверджує їх випробування з більш, ніж 190 пунктах чотирьох ДСТУ.
Серед "відсутніх" пунктів значиться і п. 5.6 розділу 5 ДСТУ 4876:2007 "Вагони трамвайні пасажирські. Загальні технічні вимоги", який встановлює максимальне навантаження на вісь.
Перевищення навантаження на вісь може привести до того, що трамвай на високій швидкості зійде з рейок і перевернеться.
Крім того, в скарзі повідомляється, що згідно Incoterms-2010 (міжнародні правила в сфері міжнародної торгівлі) умови поставки передбачають звільнення іноземного учасника від витрат по розмитненню товарів на митній території замовника.
Отже, Pesa звільнена від необхідності сплати імпортного мита в розмірі 5% від вартості товару.
Таким чином, витрати по сплаті ввізного мита понесе замовник "Київпастранс" в сумі, яка становить близько 75,55 млн гривень. З урахуванням цієї обставини, якщо додати до цінової пропозиції польської компанії ці витрати "Київпастрансу", переможцем тендеру, що відбувся, виявиться "Електронтранс".
В результаті львівський виробник вимагає від АМКУ зобов'язати "Київпастранс" скасувати рішення тендерного комітету про плани підписати договір з Pesa на поставку 40 низькопольних трамваїв.
Як повідомлялося, PESA виграла торги на поставку Києву 40 низькопідлогових трамваїв, обігравши "Електронтранс".
Польська компанія запропонувала трамваї за 1,813199 млрд грн при очікуваній сумі закупівлі 1,946 млрд грн. При цьому PESA спочатку пропонувала їх за 1,846 млрд грн.
Українсько-німецьке СП "Електронтранс" (Львів) запропонувало трамвайні вагони за 1,8132 млрд грн і не знижувало ціну в ході торгів.
На участь в тендері також подавалася компанія "Татра-Юг", але її заявка була відхилена через порушення умов тендерної документації.
У 2016 році журналіст видання liga.net з'ясував, що трамваї з Польщі не підходять для української столиці.
Експерт у сфері муніципального транспорту Ярослав Московка вважає, що стан київської шляхової мережі не дає можливість ефективно використовувати трамваї Pesa: справа в тому, що в Києві майже немає відповідних маршрутів для такого 26-метрового трисекційного складу.
Він вважає, що його можна використовувати тільки на лінії швидкісного трамвая на Троєщині або на 8-му маршруті в Дарницькому районі. На інших лініях склад дуже швидко вийде з ладу через аварійний стан колійної інфраструктури.
"Більш того, на Подолі він навіть не поміщається в криві: на одному з місцевих крутих поворотів він пошкодив собі кузов. Також він не годиться і для Борщагівській швидкісної лінії, через занадто малу місткість - в 255 пасажирів", - підсумував Московка.
Незважаючи на думки експертів, 30 червня 2016 року ДП "Дніпропетровський орган з сертифікації залізничного транспорту" видав сертифікат на виріб "Трамвай моделі 71-414К", який підтверджує, що трамвайний вагон польського виробництва відповідає національним державним стандартам.
У серпні 2016 року трамвай Pesa почали експлуатувати на Борщагівській лінії швидкісного трамвая.
Станом на липень 2017 року у Києві використовуються 10 трамваїв Pesa.
Олександр Колесніченко, ЕП
Читайте нас також у Telegram. Підписуйтесь на наші канали "УП. Кляті питання" та "УП. Off the record"