Оточення екс-міністра оборони часів Януковича хоче відібрати вагони ЄБРР
Екс-власники компанії "Інтерлізінвест", яка раніше володіла парком з 2,4 тисячі вантажних вагонів, які згодом Європейський банк реконструкції і розвитку відсудив за договором застави, ведуть боротьбу за контроль над компанією і зазначеним парком.
Про це повідомляє "Інтерфакс-Україна" з посиланням на повідомлення ЄБРР.
"Посібники екс-власника продовжують боротися з ЄБРР за контроль над "Інтерлізінвест" і вагонами. Їх тактика включає в себе зловживання слабкостями і недосконалістю судової системи, фізичне залякування осіб, що діють в законних інтересах ЄБРР", - йдеться в повідомленні ЄБРР.
Європейці нагадали, що в 2011 році банк надав кредит у розмірі 90 млн доларів приватному вагонному оператору - компанії "Інтерлізінвест", найбільшим власником якої, в той час, виступав почесний президент "Інтер Кар Груп", а пізніше міністр оборони Павло Лебедєв.
У підсумку, як відзначили в банку, "Інтерлізінвест" не виконав свої платіжні зобов'язання перед ЄБРР і вивів сотні тисяч доларів на пов'язану компанію, що має відношення до Лебедєва.
"Одночасно з настанням дефолту по кредиту у вересні 2014 року компанія "Інтерлізінвест" піддалася рейдерській атаці з боку компанії "Веста Сервісез Лтд", - нагадали в ЄБРР.
Банк прийняв рішення захищати свої інвестиції шляхом звернення стягнення на забезпечення, в тому числі вагони "Інтерлізінвест", які перебували в заставі. Українські суди визнали за ЄБРР право власності на вагони компанії.
"Це рішення було підтверджено апеляційною та касаційною інстанціями, а також Верховним судом. У грудні 2016 року Державна виконавча служба України офіційно передала ЄБРР право власності на 2387 вагонів", - стверджують в ЄБРР.
На самій прес-конференції, директор департаменту корпоративної реструктуризації ЄБРР Камен Захарієв повідомив, що не дивлячись на те, що самої рейдерської атаки вже немає, "спроба цього рейду використовується для будь-яких юридичних махінацій заради палиць в колеса".
"Є ще ряд судових процесів, які пов'язані з цим рейдом, який вже не вийшов, бо вагони у нас. Якоїсь істотної причини для всіх цих процесів вже немає. А вони з якоїсь причини тривають", - заявив він.
За словами старшого банкіра департаменту корпоративної реструктуризації ЄБРР Марини Снейт, спроби повернути компанію тривають.
"Нам дуже допомогло те, що в заставі ЄБРР знаходилися акції материнської компанії Interleaseinvest Ukraine BV (Нідерланди). ЄБРР стягнув заставу акції цієї компанії і призначив в цю компанію свого директора ", - заявила вона.
При цьому, колишні власники і акціонери -Лебедєв, Стефанішин і Ракітін досі продовжують оскаржувати цю дію ЄБРР.
"Ми ходили з ними судитися в Голландії, ми виграли цей процес, подали на апеляцію, ми не думаємо, що у них є які-небудь шанси. При цьому афілійовані з Лебедєвим особи продовжують прикидатися, іншого слова немає, що вони представляють інтереси материнської компанії", - додала вона.
Снейт зазначила, що в колишні акціонери продовжують ходити за дорученнями від цієї компанії, "незважаючи на те, що всі ці довіреності були вже відкликані".
Нагадаємо, 24 березня Європейський банк реконструкції і розвитку залучив компанію "Спецвагон Транслізинг" як незалежного приватного оператора для управління вагонним парком за договором з ЄБРР і CREA.
У лютому ЄБРР створив холдингову компанію CREA, яка стала власником 2,387 тисяч вагонів за договором купівлі-продажу ЄБРР.
Економічна правда