Українська правда

Адміністрація портів скасує скандальний тендер щодо порту "Южний"

24 жовтня 2016, 10:41

Наприкінці минулого тижня вдалося зірвати оборудку навколо порту "Южний", за якою мільярд гривень мав бути засвоєний підприємством, яке контролюється депутатами від "Народного фронту".

Про це у своєму блозі на "УП" пише народний депутат БПП Сергій Лещенко.

Як пише Лещенко, ця партія в рамках нинішньої коаліції отримала квоту на Міністерство інфраструктури, куратором якого на рівні уряду є міністр внутрішніх справ Арсен Аваков.

"Ідеться про аферу навколо днопоглиблення в порту "Южний", де було все підготовлено для того, щоб "сірі кардинали" від "Народного фронту" поклали до кишені декілька сот мільйонів гривень", - зазначив автор блогу.

За словами політика, цей тендер був оголошений ще в лютому 2016 року. У серпні відбулося відкриття пропозицій конкурсних торгів за другим етапом. За його результатами, між собою конкурували три учасники:

- компанія "Будівельний та технічний флот" (Болгарія), ціна пропозиції становила 28 404 811,87 євро (974 655 002,77 грн з ПДВ).

- ТОВ "Ян Де Нул Україна" (Одеса, Україна), ціна пропозиції становила 988 953 852,06 грн з ПДВ.

- дочірнє підприємство "Ван Оорд Україна" (Одеса, Україна) при компанії "Ван Оорд Дреджинг Енд Марін Контракторс Б.В." (Нідерланди), ціна пропозиції – 900 850 519,33 грн з ПДВ.

Однак, попри те, що стопроцентна донька голандської компанії "Ван Оорд" запропонувала найнижчу ціну 900 мільйонів, переможцем тендеру було визначено ТОВ "Ян Де Нул Україна", ціна якої була найвищої, а структура власності – непрозора.

Як свідчить аналіз інформації навколо тендеру, керівництво компанії "Ян Де Нул Україна" могло перебувати в змові з депутатом Верховної Ради від "Народного фронту" Сергієм Фаєрмарком, який надав їм інформацію про тендерні пропозиції конкурентів.

Так, заявка "Ян Де Нул Україна" була подана останньою та містила пропозицію авансування 0,1%, тоді як інші учасники подали пропозицію до авансування 10%.

Саме спираючись на нижчий рівень авансування, перемогу в тендері було віддано ТОВ "Ян Де Нул Україна".

За словами Леенка, 10% авансу є світовою практикою, що пояснюється платою за мобілізацію суден.

Подання ТОВ "Ян Де Нул Україна" пропозиції щодо авансування в розмірі 0,1% суперечить також здоровому глузду, адже "Адміністрація морських портів України" вимагає від підрядника банківську гарантію на 5% від суми договору.

Розгадка цього дивного тендеру, де планували розпиляти 1 мільярд гривень, криється в кадрових та акціонерних перестановках.

Керівником компанії "Ян Де Нул Україна" з липня 2016 року став Андрій Розов, донедавна – помічник депутата Сергія Фаєрмарка, що вважається "смотрящим" від "Народного фронту" за морськими портами.

Економічна правда

тендер порти