Українська правда

Поштовий гігант DHL переходить на електромобілі

30 серпня 2016, 10:19

Міжнародна служба доставки листів і посилок DHL переводить свої автомобілі на електричну тягу.

Про це пише "Німецька хвиля".

До профільного бізнесу поштового підприємства автомобілебудування явно не відноситься. Однак найважливішим "засобом виробництва" будь-якої логістичної компанії є вантажівки.

Автопарк німецького поштового гіганта Deutsche Post, якому належить і міжнародна служба експрес-доставки DHL, становить в одній тільки Німеччині близько 70 тисяч комерційних автомобілів.

Як зазначається, випуском електромобілів займається сама німецька пошта. Серійне виробництво поштових електромобілів почалося навесні 2016 року. В експлуатацію вже зданий 1000-й примірник.

До кінця цього року Deutsche Post має намір довести кількість легких вантажних електромобілів, які розвозять по містах Німеччини листи і посилки, до 2 тисяч. А в 2017 році виробництво на території колишнього вагонобудівного заводу в Ахені має досягти 10 тисяч одиниць на рік.

Випускає ці електромобілі, що отримали назву StreetScooter, однойменна фірма, що є типовим стартапом. Виникла вона, як і належить в наші дні молодим інноваційним фірмам, в університетському середовищі - в надрах Рейнсько-Вестфальської вищої технічної школи в Ахені.

Створили фірму в 2010 році два інженера, випускники та завідувачі кафедрами цього вузу Ахім Кампкер і Гюнтер Шу. Одному було тоді 34 роки, іншому 51 рік. Їх ідея полягала в розробці та рентабельному виробництві малих партій електромобілів для поїздок на короткі відстані. А це саме те, що потрібно пошті для доставки листів і посилок по місту.

Тому концерн Deutsche Post спочатку став співінвестором проекту, а в 2014 році повністю купив компанію StreetScooter. До цього часу вона спеціально на замовлення пошти розробила модель комерційного електромобіля Work - функціонального, місткого і недорогого.

Дальність пробігу у нього - від 50 до 80 кілометрів, максимальна швидкість - 80 кілометрів на годину, перевозити він може 4 кубометри кореспонденції, літій-іонний акумулятор, пристосований до режиму постійних зупинок, заряджається за 4,5-7 годин.

З огляду на екологічний характер продукції стартапу, його підтримало міністерство охорони навколишнього середовища Німеччини. Воно надало 9,5 мільйона євро - це третина бюджету на наукові дослідження і конструкторські розробки в 2016-2018 роках.

Внесок електромобілів StreetScooter в справу захисту клімату полягає в тому, що кожен замінює поштовому концерну автомобіль з двигуном внутрішнього згоряння, який спалює за рік 1,1 тисяч літрів дизеля і забруднює атмосферу відповідними викидами.

Коли мова піде про десятки тисяч, скорочення викидів виявиться досить серйозним. Як, втім, і економія пального для Deutsche Post.

Німеччина