"УЗ" не може піднімати тарифи, не розібравшись з корупцією
В Україні не можна підвищувати тарифи на вантажні залізничні перевезення, поки в "Укрзалізниці" неефективно використовуються кошти, а також процвітає корупція.
Про це заявив виконавчий директор Міжнародного фонду Блейзера Олег Устенко.
"Збільшувати тарифи в державній монополії, а" Укрзалізниця "є саме державною монополією, можна в тому випадку, якщо ми впевнені, що вона функціонує ефективно. Природно, зараз є великі проблеми з розумінням того, наскільки вона ефективно функціонує ", - заявив експерт.
За його словами, розгляду питання про зміну тарифів має передувати наведення порядку на держпідприємстві.
"Якщо там є якась корупційна складова, наприклад, неефективно проводяться тендери і є якась закритість у проведенні подібного роду процесів, це означає, що гроші українських платників податків використовуються неефективно. І до підвищення тарифів не завадило б провести оптимізацію цієї компанії і перевірити, наскільки взагалі ефективно використовуються кошти. І після цього розглядати питання необхідності збільшення тарифів, так як ми будемо напевно знати, що не годуємо неефективний менеджмент компанії ", - підкреслив Устенко.
Він також додав, що заявлене Мінінфраструктури підвищення тарифів на послуги "Укрзалізниці" має стати предметом розгляду Антимонопольного комітету України.
Як повідомлялося, підвищення тарифів на вантажні перевезення "Укрзалізниці" на 15% може статися вже 1 січня 2016 року. Друге підвищення - також на 15% - заплановано на 1 липня 2016 року.