Українська правда

Юрушев хоче стягнути з дочки "УЗ" щонайменше 20 мільйонів - ЗМІ

— 3 листопада 2015, 14:20

Компанія олігарха Леоніда Юрушева намагається стягнути з дочірньої компанії "Української залізниці" щонайменше 20 мільйонів гривень пені на користь свого вагоноремонтного заводу.

Про це йдеться у розслідуванні програми "Схеми", спільному проекті Радіо Свобода та UA:Першого.

Державне підприємство "Придніпровська залізниця", яке укладало контракти на ремонт з ПАТ "Дніпропетровський завод з ремонту та будівництва вагонів" Юрушева, не розраховувалося за замовлення вчасно, а тому за простроченими договорами Дніпропетровський завод олігарха цього року намагається відсудити у держфірми щонайменше 20 мільйонів гривень пені за затримку платежу і інфляційний збір за замовленняза двома справами.

Схожі позови є ще й до "Південно-Західної залізниці" і "Південної залізниці".

Юристи говорять, що існує кілька пояснень щодо таких судових рішень: або справді бізнес Юрушева несе багато видатків та втрат через затримку платежів, або це може бути схема максимізації прибутків з контракту.

"В окремих випадках це може бути невигідно переможцю тендеру, якщо це якийсь капіталомісткий договір, тобто вони і так уже витратили купу грошей, щоб його виконати. З іншого, тут дійсно може бути схема максимізації прибутку по договору", - пояснює юрист Центру протидії корупції Ольга Веретельник.

Примітно, що ДВРЗ Юрушева почав позиватися до суду на держпідприємства після того, як у керівництво "Укрзалізниці" прийшов Максим Бланк. Нині він є першим заступником голови держпідприємтсва. Бланк тривалий час керував різними фірмами Юрушева.

До "Укрзалізниці" його призначили указом Кабміну Арсенія Яценюка. При цьому досі Бланк спільно з Леонідом Юрушевим володіє компанією "Аструм Капітал" - компанією з фінансової допомоги та роботи з цінними паперами.

Крім того, за даними видання "Наші Гроші", протягом 2014 року після приходу Бланка в "Укрзалізницю" сума отриманих підрядів склала майже півмільярда гривень - колосальна, враховуючи те, що раніше ДВРЗ мав одиничні замовлення.

Після заснування "Вісника держзакупівель" у 2008 році було опубліковано дані про державні підряди Дніпропетровського заводу на 926,43 мільйона гривень. З цієї суми на літо 2014 року припали 464,60 мільйона гривень.

Попри те у Юрушева стверджують, що отримували значно менші замовлення від держпідприємств, та й ті "Укрзалізниця" передавала на виконання неповністю.

Юрушев залізниця