Українська правда

Мінінфраструктури звернеться до ГПУ за фактом неякісного ремонту доріг

7 серпня 2015, 18:48

Міністерство інфраструктури України має намір звернутися до Генеральної прокуратури з проханням здійснити перевірку фактів виконання з початку цього року неякісних ремонтних робіт на ряді ділянок автомобільних доріг країни.

Про це на брифінгу заявив міністр інфраструктури Андрій Пивоварський, коментуючи звіт австрійської компанії IC consolenten, залученої з метою проведення незалежної оцінки якості виконання ремонту автомобільних доріг у Київській області, передає УНІАН.

"Ті висновки, які зробили фахівці щодо доцільності використання того чи іншого методу, щодо доцільності використання ряду елементів, зокрема, чому не використовується гравій при струминному методі, чому на певних ділянках його не було використано, через це якість використаного методу істотно знижується", - заявив міністр.

"На ці питання я попрошу дати відповіді Генеральній прокуратурі, я передам цей звіт ГПУ, щоб вона дала своє бачення того, чому ті чи інші методи використовувалися неякісно і неефективно", - сказав Пивоварський.

У цілому, за інформацією прес-служби Міністерства інфраструктури, австрійці побували на 9 дорогах міжнародного, національного і регіонального значення, де провели 22 вибіркові перевірки вже виконаних ремонтних робіт у березні-травні цього року і оглянули дві ділянки, де проходили ремонтні роботи.

Крім того, експерти проаналізували акти виконаних робіт Державного агентства автомобільних доріг України і здійснили відбір проб покриття на трасах Київ - Одеса, Київ - Суми - Єнакієве, Бориспіль - Дніпропетровськ - Запоріжжя.

Зокрема, присутній на заході міжнародний експерт з автомобільних доріг австрійської компанії IC consolenten Джеймс Метьюс зазначив, що зараз ремонтні роботи, які проводяться, виглядають як короткострокові часткові вирішення актуальної проблеми аварійності доріг в Україні і не запобігають подальшому погіршення якості доріг у середньостроковій і довгостроковій перспективі.

Наприклад, враховуючи те, що термін експлуатації ямкового ремонту становить 5 років, результати експертизи показують, що застосування такого виду ремонту ефективне доти, доки він не перевищує 54% від загальної поверхні дороги.

У зв'язку з цим, якщо кожного року середньорічна сума площі дорожньої відремонтованої поверхні перевищує 11% у певній галузі, то в такому разі економічно доцільно виконати ремонт всій поверхні ділянки.

"Якщо на певній ділянці дороги ямковий ремонт перевищує 11% від загальної площі дороги, то він є економічно недоцільним. Під час інспекції ми помічали багато таких ділянок доріг, де цей показник був перевищений", - сказав експерт.

У зв'язку з цим, Метьюс зазначив, що повна реконструкція дороги є економічно вигіднішою інвестицією, ніж проведення поширеного в Україні ямкового ремонту.

"Повітряно-струминний метод використовується недоцільно і занадто часто і не в тих місцях, де потрібно. Верхній шар гравію не вкладається на деяких ділянках, що значно скорочує життєвий цикл такого ремонту... На відрізку дороги М-05 (Київ – Одеса) ми виявили, що шар щебеню, який використовувався, був занадто великий, тому його недоцільно використовувати для такого ремонту", - підкреслив експерт.

Разом з тим, за словами Пивоварського, транспортне відомство візьме за основу висновки австрійських експертів для підготовки технічної документації проекту з незалежного контролю за якістю ремонту доріг по всій Україні.

"На основі цього звіту ми зі Світовим банком у серпні розробимо і запустимо тендерну документацію для проведення конкурсу на централізовану закупівлю послуг незалежного аудиту всіх українських доріг і вже у вересні відберемо незалежних оцінювачів", - підсумував міністр.

Мінвідновлення дороги ГПУ