СОТ підтримала Японію у "автоспорі" проти України
Світова організація торгівлі в п'ятницю винесла остаточне рішення в конфлікті Японії з Україною з приводу спеціальних мит на автомобілі.
Про це пише Hubs.
Як пише видання, в квітні 2013 Київ увів на три роки спецмита на імпорт нових легкових авто незалежно від країни походження та експорту.
Для машин з об'ємом бензинового двигуна 1-1,5 л воно становило 6,46%, з об'ємом 1,5-2,2 л - 12,95%. Ця ініціатива торкнулася багатьох членів організації.
До нововведення 26% малолітражок приїжджало в нашу країну з Росії, по 15% - з Німеччини та Китаю. Основними постачальниками 1,5-3-літрових авто були Японія (21%), Корея і Росія (по 15%), Німеччина (14%) і Великобританія (13%).
Головним противником спецмита стала Японія, з часом до неї приєдналися Євросоюз, США, Росія, Австралія, Корея, Індія та Туреччина.
Незадоволені країни спробували вплинути на Україну погрозами про відповідні торгових обмеженнях, а потім - домовитися з нею в ході консультацій.
Після безуспішних чотиримісячних переговорів у лютому 2014 року японці звернулися в спеціальний орган з вирішення спорів між членами СОТ (Dispute Settlement Body - DSB) з проханням зібрати експертну панель.
Після двох прохань про скликання панелі, як і слід за регламентом, панель була створена. В цілому розгляд спору в DSB від моменту збору експертної групи до публікації звіту зайняло рік і три місяці.
Київ стверджував, що спецмито була вимушеним заходом для захисту українських виробників від зростаючого автомобільного імпорту та скорочення вітчизняного виробництва авто.
Україна будувала захист на аналізі даних за 2008-2010 роки. Головним аргументом української сторони було те, що співвідношення кількості імпортних авто до кількості авто внутрішнього виробництва зросла на 38% з 2008 по 2010 рік.
Також ознакою придушення вітчизняних виробників іноземними конкурентами Київ називав зниження частки автомобілів українського виробництва на українському ринку на 35% за той же період.
"Місцеві виробники були витіснені з внутрішнього ринку України, викликавши погіршення і так слабкій національній галузі та створивши загрозу серйозного збитку для місцевих виробників", - так уряд пояснив свій намір ввести спецмито в березні 2013-го.
Більшість відповідних претензій до України було пов'язано з порушенням встановлених процедур.
Згідно з правилами організації, Україна повинна була оповістити країни-члени СОТ про результати розслідування і плани ввести спецмита, а також провести з ними попередні консультації.
Але, як стверджували опоненти нашої країни щодо спору, нічого з цього не було зроблено.
Крім того, на їхню думку, у Києва були відсутні достатні підстави для введення таких обмежень.
В результаті, DSB виніс вердикт: "Панель визнала підвищені мита на певні автомобілі протягом трирічного періоду, несумісним заходом із зобов'язаннями України в рамках Угоди СОТ із захисних заходів та статтею XIX Генеральної угоди 1994 про тарифи і торгівлю (GATT)".
У зв'язку з цим СОТ рекомендує Україні повністю скасувати спецмита.
МЕРТ з приводу апеляції ще розмірковує.
"З урахуванням того, що уряд і міністерство зараз прикладають значні зусилля для створення нового іміджу України в СОТ як надійного і передбачуваного торгового партнера, до цих висновків ми повинні підійти дуже ретельно і уважно", - відповіла заступник міністра економічного розвитку і торгівлі і торговий представник Україна Наталія Микольська.
Коли міністерство закінчить аналізувати звіт, свої висновки воно надасть Міжвідомчій комісії з міжнародної торгівлі.
"Саме вона, згідно з українським законодавством, приймає рішення про такі заходи", - уточнила торговий Микольська.