Українська правда

"Укрзалізницю" хочуть позбавити права встановлювати ціни на перевезення

29 травня 2015, 20:38

Міністерство інфраструктури має намір змінити систему тарифоутворення на перевезення пасажирів і вантажів залізничним транспортом.

Про це журналістам повідомив міністр інфраструктури України Андрій Пивоварський, передає УНІАН.

"Державні тарифи встановлюються на економічно обґрунтованому рівні, все, що економічно необґрунтовано, - це соціальний договір, хтось мусить за це заплатити, також має бути вільне тарифоутворення в нерегульованій сфері, все, що держава не регулює, буде вільно", - сказав Пивоварський.

Згідно з розробленим Мінінфраструктури проектом закону про залізничний транспорт, опублікованим на сайті відомства, розрахунки за роботи на залізничному транспорті, щодо яких не здійснюється державне регулювання тарифів, здійснюються за вільними тарифами, які визначаються за домовленістю сторін і не суперечать законодавству про захист економічної конкуренції.

У свою чергу, тарифи на послуги з перевезення пасажирів у соціальному сегменті перевезень встановлюються відповідно до умов договорів між відповідним центральним або місцевим органом влади і перевізником.

В даний час тарифи на перевезення вантажів у межах України є державно регульованими і розробляються "Укрзалізницею" спільно з Мінінфраструктури за погодженням з Мінекономрозвитку та Мінфіном.

У свою чергу, за словами міністра, функції з держрегулювання тарифів на залізничному транспорті будуть передані новому органу - Національній комісії з регулювання транспорту.

"Нам необхідно реформувати систему тарифоутворення, але для того щоб це зробити, нам потрібно тарифоутворення відокремити від природної монополії, ми пропонуємо створити як НКРЕКП, тільки це буде називатися НКРТ, це незалежний орган, який буде відповідати за тарифоутворення", - сказав Пивоварський.

Згідно з проектом закону, Нацкомісія, крім формування і регулювання тарифної політики, буде узгоджувати з урядом інвестиційні програми з метою визначення інвестиційної складової в структурі тарифу, тобто коштів, передбачених на розвиток об'єктів інфраструктури.

"Ми пропонуємо розділити інфраструктуру, тягу і вагони, тобто буде тариф за тягу, інфраструктурний тариф і вагонний, а інвестиційний тариф має бути економічно обґрунтованим, і гроші мають використовуватися лише на розвиток інфраструктури, і таким чином всі користувачі залізниці розуміють, куди гроші йдуть", - сказав міністр.

В даний час, згідно з українським законодавством, гроші на ремонт і модернізацію залізничної інфраструктури мають виділятися з держбюджету, проте ця програма не виконується через відсутність коштів на її реалізацію.

"В "Укрзалізниці" і в держави грошей немає. За останні роки придбали лише три локомотива і добудували Дарницький міст у Києві, от і всі інвестиції. У нас буквально кожного дня виводиться з експлуатації локомотив, вік більшості - граничний, 30 років, більше вони не служать", - наголосив Пивоварський.

Він також повідомив, що згідно із законопроектом, оператором інфраструктури виступає публічне акціонерне товариство на базі "Укрзалізниці", що створюється, а також інші оператори інфраструктури загального і незагального користування, тобто заводи і підприємства, які продають доступ до власної залізничної інфраструктурі.

За словами міністра, публічне акціонерне товариство на базі "Укрзалізниці" буде відповідати за експлуатацію та модернізацію інфраструктури і перебуватиме у 100% держвласності без права відчуження.

Укрзалізниця тарифи