Частка "Яндекса" на ринку пошуку в РФ впала нижче 60%
Частка "Яндекса" на російському ринку інтернет-пошуку в першу декаду листопада впала нижче 60% - до 59,7%, виходить з даних сервісу статистики Liveinternet.
В середньому за останні чотири тижні частка "Яндекса" становила 59,9%, хоча за підсумками жовтня вона досягла 60,1%.
Частка російського пошуковика впала нижче 60% вперше за останні чотири роки, пише "Інтерфакс". Хоча й раніше у "Яндекса" були проблеми з падінням частки.
В січні 2007 року частка "Яндекса" становила 58,1%, до березня наступного року вона знизилася до 53,5%. Проте потім ситуація стала змінюватися, в січні 2009 року частка пошуковика зросла до 56,4%, а рік потому досягла 60%, а потім і 63%.
Але в 2011 році у "Яндекса" знову почалися проблеми з часткою ринку: наприклад, у вересні 2011 року через це на 13% обвалилися котирування "Яндекса" на Nasdaq. Тоді засновник компанії Аркадій Волож зустрівся з представниками фондів і розповів їм про зниження частки пошуковика.
Вже тоді було ясно, що зменшенню частки "Яндекса" в рунеті сприяє активний розвиток операційної системи для мобільних пристроїв Android від Google. В Android за замовчуванням вбудований і пошук від Google, завдяки чому частка американського пошуковика стрімко зростає.
Тільки за останній рік Google наростив свою частку в рунеті на 4,4 п.п. до 30,9% в жовтні 2014 року. А в першу декаду листопада вона досягла 31,6%. А частка "Яндекса" за рік зменшилася на 1,7 п.п.
"Коливання частки переходів на зовнішні сайти в один-два відсотка трапляються не вперше, жоден вимірювач не показує точну позицію пошукових систем, тому ми орієнтуємося не тільки на "Liveinternet", а на кілька джерел, каже представник "Яндекса"Ася Мелкумова.
За словами Мелкумової, зміни в частці пошуку часто відбуваються через посилення дистрибуції на різних платформах. Наприклад, частка падає при зростанні частки браузера Chrome, де частка "Яндекса" нижче, ніж у всіх інших браузерів. Але з іншого боку - втрати від Chrome частково компенсуються зростанням "Яндекс.Браузер", додає вона.