Прибутковість інвестицій у розкіш в світі зросла на 82%
Прибутковість інвестицій в предмети розкоші з 2005 року по 2013 року в світі зросла на 82% в доларах і на 77% в місцевих валютах.
Відповідний індекс "Об'єкти бажання" вперше випустив британський банк Coutts, що входить до групи Royal Bank of Scotland, пише "ИТАР-ТАСС".
Даний індекс, розроблений Coutts спільно з Fathom Consulting, оцінює прибутковість в місцевій валюті 15 видів активів у двох категоріях: елітна нерухомість і альтернативні інвестиції (предмети мистецтва, об'єкти колекціонування та коштовності).
Серед усіх видів інвестицій, включених в індекс Coutts, найбільшу прибутковість продемонстрували інвестиції в ретро-автомобілі, збільшившись з 2005 року в 3,6 рази, що перевершило показники інших предметів інвестицій більш ніж на 80 процентних пунктів.
Прибутковість вкладень у годинники зросла майже в 3 рази, прибутковість інвестицій в коштовності - в 2,5 рази, в той час як у сегменті предметів мистецтва видатне зростання продемонстрували традиційні китайські твори - в 2,6 рази.
Категорія елітної нерухомості зросла в 2 рази за останні 7,5 роки. Цей сегмент розкоші включає як найдорожчі об'єкти житлової нерухомості в 10 найважливіших містах світу, так і об'єкти нерухомості для проведення вільного часу і відпочинку на найкращих курортах світу.
Більш повільні темпи зростання прибутковості дорогої нерухомості пов'язані насамперед з тим, що обидві категорії в цілому впали у вартості у зв'язку з глобальною рецесією в економіці, вважають експерти Coutts.
Тим часом саме цей сегмент вкладень в розкіш - найзначніший, він займає в структурі індексу 50%.
Російські громадяни, як наголошується в звіті, частіше вважають за краще інвестувати в товари класу "люкс" в Чорногорії та інших країнах Середземного моря, на півдні Франції, в Італії. Також інвестори з Росії останнім часом почали проявляти активність в США і країнах Карибського басейну.
Незважаючи на популярність ретро-автомобілів у більшості країн, на таких ринках, що розвиваються, як Росія і Китай, цей сегмент не користується великим попитом.
Замість цього російські і китайські олігархи, а також багатії з Далекого Сходу концентруються на покупці ювелірних прикрас, віддаючи перевагу перлам, сапфірам і смарагдам.
Російські олігархи також віддають переваги купівлі рідкісних марок і творів мистецтва. Найбільш великою угодою в цьому сегменті став продаж російському покупцеві з аукціону картини іспанського художника Ель Греко під назвою "Молитва святого Домініка" за 13,8 млн доларів.
Найменший інтерес російські інвестори проявляють до ринку колекційного вина.
Ринок зростає за рахунок інвесторів з Азії, стверджують експерти.
За їх підрахунками, завдяки їх інтересу ціни на вінтажне рожеве вино з 2005 року зросли більш ніж у 2,5 рази. Проте останні кілька років цей сегмент почав втрачати популярність у зв'язку з наслідками фінансової кризи 2009 року.
З середини 2011 року індекс ринку колекційного вина впав на 20%, через що згодом закрилися кілька винних фондів.
Як вважає глава стратегічних рішень Coutts Мохаммед Камаль Сайед, купуючи предмети розкоші, надбагаті покупці отримують більше, ніж дохід.
"Це свого роду пропуск у світ однодумців, елітне коло людей, які володіють предметами, здатними оживити історію. Ідея придбати старий незручний автомобіль з гучним двигуном і непрацюючими склопідйомниками за 50 млн доларів здається нелогічною, але щастя, яке цей автомобіль може принести власникові, безцінне", - зазначив експерт.
Індикатор Coutts Index вимірює фінансову значимість активів, якими володіють споживачі з високим і надвисоким рівнем доходів. Індекс був розроблений спільно з консалтинговою компанією Fathom Consulting.