Український автопром відвойовує ринок у імпортерів
Українські виробники автомобілів до кінця поточного року почали показувати перші позитивні результати.
Про це пише "Комерсант-Україна".
Згідно з даними асоціації "Укравтопром", в листопаді зростання виробництва становило 1,9% (до 5,8 тис од) в порівнянні з аналогічним місяцем минулого року.
Як повідомляється, падіння виробництва за 11 місяців все ще значне - близько 40%, але все ж менше 63% за результатами I кварталу.
"Це наслідки введення спеціальних мит і утилізаційного збору" , - говорить виконавчий директор Кременчуцького автоскладального заводу (КрАСЗ) Микола Черниш.
Як відомо, мита діють з квітня, збір - з вересня.
Загалом на наступний рік, за даними українських заводів, наданими Мінпромполітики, задекларовано обсяг виробництва на рівні 110-120 тис автомобілів, розповів виданню перший заступник міністра промислової політики Микола Євдокименко.
Міністерство буде дотримуватися політики, яка повинна забезпечити стабільний збут продукції українських виробників.
За словами Євдокименка, підстьобнути продажу на локальному ринку зможе планований запуск програми викупу автомобілів старше десяти років.
Протекціонізм на авторинку зіграв на руку групі АІС, що володіє КрАСЗ. Компанія налагодила випуск всієї лінійки китайської марки Geely, що дозволило їй, єдиною серед вітчизняних автовиробників, наростити виробництво.
У корпорації "Богдан" також досягли угоди про виробництво китайських автомобілів: JAC, Great Wall і Lifan. Однак у компанії зробили ставку з прицілом на експортні ринки і кілька місяців практично не випускали автомобілі, ведучи підготовку до повномасштабного виробництва JAC.
У той же час на Єврокарі і Запорізькому автозаводі (ЗАЗ) ситуація поки істотно не поліпшилася.
Голова правління ЗАЗу Сергій Філіпенко зазначив, що основна причина невисоких виробничих результатів підприємства в 2013 році - зміна умов експорту автомобілів ЗАЗу в Росію.
Набагато краще йдуть справи у вітчизняних виробників в плані продажів.
З травня ЗАЗ став лідером за кількістю реалізованих автомобілів, а в січні-листопаді завод продав 16,4 тис од (+2% до аналогічного показника 2012 року). АІС продала 2,9 тис од Ssang Yong (+22%). "Богдан" реалізував 3,6 тис од (+95,9%).
Продажі знизилися лише у Єврокару, на 11%, до 10,5 тис од. У Єврокарі це пояснюють тим, що з початку року відбувалися заміна флагманської моделі Octavia A5 на A7 і запуск Rapid.
Українські підприємства змогли збільшити частку на локальному ринку майже удвічі порівняно з першими місяцями року (з 16% до 30%), розповів Євдокименко.
Відповідно, у імпортерів відбувається спад. У січні-листопаді серед топ-10 продажі впали у Hyundai на 16,7% , до 15,7 тис. од. , Kia - 18,4% , до 11,4 тис. од., Volkswagen - 15,7% , до 11,1 тис. од. , Nissan - 4%, до 10 тис. од. , Renault - 14,3%, до 9,5 тис. од. (дані AUTO-Consulting ).
Зберегти продажу на рівні 2012 вдалося Toyota, багато в чому за рахунок поставок в жовтні і листопаді великої партії автомобілів моделі Prius за договором з Міністерством внутрішніх справ, а також Ford.