"Укрзалізниця" вироблятиме із "Шкодою" електровози в Запоріжжі
"Укрзалізниця" планує спільно із чеською компанією Skoda виробляти пасажирські електровози у Запоріжжі
Про це заявив Міністр інфраструктури Володимир Козак під час брифінгу в Кабінеті міністрів, повідомляє "Урядовий портал".
За його словами, упродовж найближчих трьох років залізниці України отримають сотні нових вантажних та пасажирських електровозів. Зокрема, сучасну техніку виготовлятимуть і в Україні.
"На базі Запорізького електровозоремонтного заводу, підвідомчого Мінінфраструктури, за участю чеської компанії Skoda буде зосереджене спільне виробництво двосистемних локомотивів", - поінформував Козак.
Як пояснив міністр, локомотив вже спроектовано і п'ять пасажирських електровозів у рамках спільного проекту виготовлять у Чехії.
Випробування першого з них для сертифікації в Україні розпочнуться вже наприкінці 2014 року. Далі виробництво переміститься у Запоріжжя. Локалізація виготовлення комплектуючих сягатиме 70%.
"Буде збудовано абсолютно новий цех на основі найсучасніших технологій і обладнання. Й перший локомотив у Запоріжжі передбачено випустити на початку 2015 року. Плануємо виготовляти близько 25 машин на рік", - сказав Козак.
Міністром інфраструктури поставлено завдання виготовляти локомотиви на універсальному візку, що дасть змогу у подальшому налагодити виробництво й вантажних електровозів.
"Це буде двосистемний локомотив - зі змінним і постійним струмом. Тобто на таких ділянках як Львів-Донецьк, Київ-Сімферополь поїзди прямуватимуть одним локомотивом. Зросте як швидкість, так і плавність руху поїзду", - пояснив він.
Крім того, нову техніку для залізниць України буде виготовлено "Луганськтепловозом".
"Укладено договір із "Луганськтепловозом" на закупівлю 300 електровозів. Цього року – 2 локомотиви, наступного – 33, і далі по 100 та більше машин", - сказав Козак.
За його словами, до виробництва локомотивів долучиться 21 вітчизняне підприємство з виготовлення комплектуючого обладнання, локалізація якого зростатиме поступово: на першому етапі вона складе 20%, наступного року – 30-40%, і у 2015 році досягне 50-70% залежно від того, яким буде локомотив: змінного чи постійного струму.