Українська правда

Перших осіб держави будуть перевозити на Ан-148

8 липня 2013, 10:56

Найбільша українська авіакомпанія "Міжнародні авіалінії України" може позбутися своїх літаків Ан-148.

Про це пише "Комерсант-Україна".

"Міжнародні авіалінії України" позбудуться трьох літаків Ан-148. Три незалежних джерела розповіли "Комерсантe", що в уряді вирішили передати два літаки Ан-148 з кодом UR-NTC і UR-NTD днржавіакомпанії "Україна". А літак з кодом UR-NTA буде відданий в користування його розробнику і виробнику ДП "Антонов" "для демонстраційних цілей", пише видання.

"Це питання стояло на порядку денному на засіданні Кабміну 26 червня. Мені невідомо, чи було прийнято це рішення, проте я не думаю, що хто-небудь міг бути проти", - зазначило джерело, близьке до Кабміну.

На сайті уряду відповідний нормативний документ поки не опублікований.

"Принципово це питання вже вирішене, і літаки в цьому році будуть передані "Україні", - підтвердило високопоставлене джерело в ДП "Антонов".

У прес-службах ДП "Антонов" і авіакомпанії МАУ не змогли прокоментувати це питання, пише видання.

Як повідомляється, у МАУ і "Антонова" виникали розбіжності в ході спільної експлуатації Ан-148, нагадує експерт Центру політичного і економічного аналізу Вадим Слободянюк.

Так, в авіакомпанії не завжди були задоволені роботою літаків - нова і несерійні техніка, як правило, вимагає більшого часу на обслуговування через так звані "дитячі хвороби".

У свою чергу "Антонов" довго не міг домогтися своєчасної виплати лізингових платежів. У квітні цього року Господарський суд Києва задовольнив позов про стягнення з МАУ 13 млн гривень боргу на користь "Антонова" і Мінпромполітики. Позов подавала прокуратура Центрального регіону з нагляду над дотриманням законів у військовій сфері. У період з січня по грудень 2012 року авіакомпанія заборгувала "Антонову" за оренду Ан-148 18,6 млн гривень. У підсумку всі засоби розробнику були виплачені.

Джерело, близьке до "Антонова", стверджує, що Кабмін забирає літаки у МАУ не через борги.

"Якраз зараз компанія стала добре і багато літати і, відповідно, платити. Але це комерційна авіакомпанія, а літаки побудовані за держкошти. Якщо МАУ захочуть, вони можуть цю техніку купити".

За словами співрозмовника, рішення уряду правильне з точки зору іміджу.

МАУ Ан-148