Норвежці наступають на позиції "Газпрому" в Європі
Норвезька нафтогазова компанія Statoil наступає на позиції "Газпрому" на ринку Європи, застосовуючи більш агресивний маркетинг і більш гнучку цінову політику, ніж його конкурент.
Statoil відходить від прив'язки цін на газ до ціни нафти, що є непопулярною серед європейських клієнтів, тоді як "Газпром" переважно дотримується традиційного ціноутворення, пише Reuters.
У 2012 році Statoil показав рекордні продажі і прибуток, незважаючи на скорочення газового ринку Європи, в той час як "Газпром" різко знизив продаж в ЄС.
"Ми збільшуємо продажі у Великобританії, а також розширюємо торгову активність в Нідерландах і Німеччині", - сказав глава газового підрозділу компанії Ельдар Сетра.
За його словами, зараз Statoil продає 45% газу з прив'язкою до нафтової ціни, а до 2015 року ця частка скоротиться до 25%.
Європейські покупці все активніше виступають проти прив'язки газових контрактів до ціни на нафту.
Такі клієнти "Газпрому", як GDF Suez, ENI, EconGas і Wingas, вимагають укладення нових контрактів, а німецька RWE звернулася до арбітражного суду.
Під натиском клієнтів, найбільшим з яких є німецька E.ON, "Газпром" змушений був переглянути умови європейських контрактів і почав в 2012 році повертати гроші покупцям, що отримали знижки заднім числом.
При цьому за підсумками 2012 російський газовий гігант знизив експорт газу в Європу і Туреччину до 138 млрд кубометрів з 150 млрд кубометрів в 2011 році.