Рахункова палата: непобудована автомагістраль через Дніпро в Запоріжжі подорожчала вже у 2,7 разу
Через затягування будівництва і брак контролю за розподілом коштів проектна вартість автомагістралі через Дніпро в Запоріжжі зросла в 2,7 разу у порівнянні з початковою - до 5,2 млрд гривень.
Про це повідомили в прес-службі Рахункової палати за результатами аудиту ефективності використання коштів держбюджету, виділених у 2010-2011 рр. на це будівництво, передає "РБК-Україна".
"Через затягування будівництва, відсутність належного контролю на центральному та місцевому рівнях за використанням бюджетних коштів, проектна вартість автомагістралі зросла в 2,7 разу у порівнянні з початковою за проектом (1,9 млрд гривень) і нині становить 5,2 млрд гривень. Починаючи з 2004 року на будівництво цього об'єкта в цілому використано 1,4 млрд гривень", - пояснили в Рахунковій палаті.
Колегія також постановила, що виконком Запорізької міської ради як замовник та головний розпорядник коштів на будівництво автотранспортної магістралі через Дніпро в Запоріжжі не забезпечив ефективного використання коштів державного бюджету.
У 2010 року - січні-вересні 2011 року були неефективно витрачені 116,4 млн гривень (більше 30% від загального обсягу отриманих фінансових ресурсів).
Будівництво автомагістралі через Дніпро в Запоріжжі, розпочате в жовтні 2004 року, за планом має завершитися в 2009 році, проте терміни фінансування та виконання робіт зривалися, через що будівництво затяглося, об'єкт перетворився на довгобуд.
Графіки робіт на 2010 рік - січень-вересень 2011 виконати тільки на 65%.
Для добудови об'єкт у вересні-жовтні 2011 року передали в управління Державному агентству автомобільних доріг України ("Укравтодору").
За новими плановим термінам введення моста в експлуатацію має відбутися в грудні 2012 року.
Однак, як зазначила колегія Рахункової палати, в цілому рівень будівельної готовності автомагістралі на 1 січня 2012 року склав лише 34% від загального обсягу, роботи на більш ніж третини споруд та транспортних розв'язок взагалі не розпочато.
Крім того, за результатами аудиту, комунальне підприємство "Управління капітального будівництва" в 2010-2011 рр.. неефективно використало 31 млн гривень бюджетних ресурсів на спорудження плавучого крана для потреб автомагістралі.
На його зведення, починаючи з 2004 року, в цілому неефективно витрачено 79,5 млн гривень, що становить майже половину кошторисної вартості пристрою.
"Тим часом технологічної необхідності в зазначеному обладнанні поки немає, оскільки в "Укравтодорі" є власна відповідна техніка. Питання про доцільність добудови плавкрана або його продажу досі не вирішене", - додали в Рахунковій палаті.
Нагадаємо, президент Віктор Янукович в березні 2012 року заявив, що будівництво транспортної магістралі через Дніпро в Запоріжжі має бути завершено якомога швидше.
На новій автомагістралі передбачено 6 смуг руху. До її складу увійде 27 штучних споруд: міст через річку Дніпро довжиною 660 метрів і міст через річку Старий Дніпро довжиною 340 метрів, а також залізобетонні, сталеві і сталево-бетонні естакади, шляхопроводи і т.д. Загальна протяжність магістралі складе 9,1 км.