"Яндекс" дістане рекламою тих, хто не дивиться телевізор
"Яндекс" придумав, як показати рекламу тим, хто дивиться телевізор менше години на день.
Для цього найбільший пошуковий сервіс рунета разом з компанією OMI в ході опитування 30 тис чоловік визначив інтереси тих, хто проводить за телевізором мало часу, пишуть "Ведомости".
Щоб обчислити пошукові запити таких користувачів, "Яндекс" використовував "крипту" - технологію таргетування реклами, засновану на математичних алгоритмах: береться певна кількість користувачів з потрібними характеристиками і аналізується їх поведінка в інтернеті.
Знайдені закономірності пошуковик використовує для виходу на потрібну аудиторію.
Наприклад ті, хто не дивляться телевізор, за даними "Яндекса", найчастіше шукають в інтернеті вузькоспеціальні та технічні запити, а також запити на англійській мові - "walking", "boom", "доменний", "Синельников", "whois", "метафора", "імміграція".
У любителів посидіти за телевізором інші пошукові запити: "дом2", "шевроле", "виріб", "вишивка", "бігліон" та інші.
Запити таких користувачів носять побутовий і прикладний характер: вони шукають за назвами телеканалів, електронних торговельних майданчиків і звичайних магазинів.
Щоб оцінити ефективність націлення за байдужою до ТБ аудиторією, "Яндекс" разом з рекламною групою Vivaki провів нещодавно тестову рекламу для Snickers.
Протягом півтора тижня банер шоколадки подивилися 5,8 млн раз саме ті, хто дивиться телевізор менше години на день, і 5 млн ті, хто проводить за ним більше часу.
Показник CTR (відсоток переходів по посиланню) цієї кампанії, націленої на тих, хто не дивиться телевізор, виріс в два рази.
У квітні «Яндекс» обігнав за щоденними переглядами всі російські телеканали - сайт пошуковика відвідувало 19,1 млн чоловік, Перший канал (найпопулярніший в Росії) дивилося 18,2 млн чоловік, за даними аналітичної компанії TNS (аудиторія 12-54 років у містах з населенням більше 100 тис чоловік).
За даними TNS, вранці і в робочий час (з 8 ранку до 6 вечора) число відвідувачів "Яндекса" в 1,6 разів перевищує аудиторію "Першого" і вдвічі - телеканалу "Росія".
"Перший" обганяє "Яндекс" тільки після 7 вечора, і в прайм-тайм - з 9 до 10 вечора - аудиторія телеканалу в 1,3 рази перевищує число відвідувачів "Яндекса".
Стрімко скорочується і різниця між аудиторією телевізора і числом користувачів в рунеті.
Згідно TNS, в квітні щодня інтернетом користувалося 30,5 млн росіян, приблизно на мільйон менше, ніж дивилися ТБ.
ТБ виграє у інтернету в Росії тільки за ступенем залученості: "Перший" глядачі дивляться більше години на день, а на "Яндекс" заходять тільки на 10 хвилин, порахували в TNS.
Втім, за доходами від реклами телеканали поки лідирують, але і тут їх можуть незабаром обігнати інтернет-портали.
У 2011 році виручка "Яндекса" становила 20 млрд рублів, НТВ - 20,7 млрд рублів, "Першого" - 28,8 млрд рублів.
За оцінкою "Відео інтернешнл", цього року телеканали зароблять на рекламі приблизно на 10% більше, ніж у 2011 році, а "Яндекс" прогнозує зростання виручки на 40-45%.
В США інтернет обігнав за доходами телеканали ще в минулому році: доходи від інтернет-реклами тут становили 31,74 млрд доларів, рекламні доходи телеканалів - 30 млрд доларів, за оцінками PricewaterhouseCoopers і Internet Advertisinb Bureau.
46,5% доходів від інтернет-реклами принесла контекстна реклама в пошукових запитах, 21,5% - банерна реклама, 8,1% - невеликі приватні рекламні оголошення.