Укрзалізниця хоче списати 30 тисяч вагонів "спадку СРСР"
Термін експлуатації понад 30 тисяч українських піввагонів із 56 тисяч піввагонів, якими сьогодні оперує Державна адміністрація залізничного транспорту України ("Укрзалізниця"), через 3-4 роки буде завершений.
Про це повідомив заступник генерального директора "Укрзалізниці" Петро Науменко в інтерв'ю УНІАН.
"Основна маса тих піввагонів, які ми отримали від СРСР на початку 90-х років, свій термін допрацьовує. Через 3-4 роки понад 30 тис. вагонів, які сьогодні є, ми повинні будемо списати за терміном служби", - сказав він.
Науменко також повідомив, що "Укрзалізниця" відмовилася від стратегії продовження термінів служби вагонного парку за рахунок ремонтів і ухвалила рішення про оновлення вагонного парку за рахунок придбання нових вагонів.
"Якщо ми продовжуватимемо термін служби, це буде невигідно. Сьогодні потрібно підвищувати швидкості, піднімати вантажопідйомність, щоб вагони менше заходили в ремонт, щоб не направляти на ремонт після кожного рейсу", - сказав він.
За словами Науменка, нині "близько 40% піввагонів працюють понад норму після продовження основного терміну служби".
Він також зазначив, що з 56 тис. піввагонів, якими оперує "Укрзалізниця", близько 13 тисяч - несправні.
Нагадаємо, "Укрзалізниця" проводить так звану реформу. Першим її етапом стало переведення рухомого складу на декілька державних підприємств. Зокрема, піввагони, що складають більшу частину рухомого складу, переведені на "Укрспецвагон" (Український державний центр з експлуатації спеціалізованих вагонів) та "Дарницький вагоноремонтний завод".
Незважаючи на заяви керівництва "Укрзалізниці", що реформа здійснюється в інтересах держави, фактичне управління вантажними потоками в Україні опинилося в руках шости компаній-посередників, які створені у формі ТОВ: "Юніверсал Карго Транс" (на Львівській Залізниці), "Транс Систем Лоджистікс" (Донецька Залізниця), "Юніон Транс Сервіс" (Південна), "Карготранс" (Придніпровська), "Юніон Ком Транс" (Одеська) і "Рейл Карго Транс" (Південно-Західна). Жодної інформації про них в інтернеті немає, до Асоціації міжнародних експедиторів України вони також ніколи не входили.
За деякою інформацією, ці компанії контролюються структурами, що пов'язані з олігархом Рінатом Ахметовим, який зацікавлений у приватизації "Укрзалізниці".