Українські фастфуди отримають світового конкурента
Одна з найбільших мереж фаст-фудів у світі Burger King планує вийти на ринок України.
Компанія зареєструвала у країні свої торгові марки і, веде з власниками мережі кав'ярень "Шоколадниця" переговори про передачу прав на розвиток бізнесу, пише видання "Комерсант-Україна".
Burger King 26 вересня 2011 року отримала реєстрацію в Укрпатенті своїх торгових знаків. Вони зареєстровані на материнську компанію Burger King Corp. через патентного повіреного.
Директор російського представництва Burger King Яна Песоцька відмовилася коментувати плани щодо виходу в Україну, зазначивши, що реєстрація "ще нічого не означає".
Втім, переговори про розвиток мережі в Україну Burger King вже веде. В Україні цим планують зайнятися власники російської франшизи - компанія "Бургер Рус", що належить співвласникові мережі кав'ярень "Шоколадниця" Олександру Колобову, повідомило виданню джерело, близьке до переговорів.
"Я не обізнаний про хід переговорів, їх веде російський офіс", - заявив керуючий мережі "Шоколадниця" в Україні Вадим Височин. У російській "Шоколадниці" від коментарів відмовилися.
"Burger King вже шукає приміщення і в наступному році планує відкрити перший заклад", - повідомили в одній з найбільших українських мереж фаст-фудів.
На яких умовах будуть співпрацювати компанії, поки невідомо, але в 2010 році представники Burger King на відкритті першого закладу в Москві говорили, що франчайзі платить власнику бренду роялті у розмірі 5% від продажів і фіксовану суму за маркетинг.
За даними Reuters, в деяких випадках Burger King підписує з франчайзі договір, за яким ліцензіату необхідно заплатити американському холдингу 40 тисяч доларів за право відкрити кожен ресторан і розташовувати для розвитку свого бізнесу 0,8 мільйона доларів готівкою, в цінних паперах або ліквідними активами.
Мережа Burger King заснована в 1954 році в США, об'єднує понад 12,3 тисячі закладів в 76 країнах світу, близько 90% з них працюють за франчайзингом. У жовтні 2010 року Burger King купила ІК 3G Capital.
Український ринок ще далекий від насичення, упевнений керівник департаменту зі зв'язків з громадськістю McDonald `s в Україні Михайло Шуранов.
"У великих містах близько 40% ринку - це небрендовані фаст-фуди. Їхнє місце можуть зайняти великі гравці", - говорить Шуранов.
За даними гендиректора консалтингової компанії "Ресторанний консалтинг" Ольги Насонової, в 2010 році в Києві працювало 456 фастфудів. У McDonald `s оцінюють ринок в 163 мільйони замовлень на рік.
Українським ринком цікавляться багато міжнародних гравців, зокрема KFC, зазначає менеджер однієї з мереж. Але більш тривалі терміни окупності проектів - 5-7 років - в порівнянні з країнами ЄС, а також високі ризики ведення бізнесу в Україні відлякують міжнародні компанії. До того ж, за словами Насонової, знайти місце для закладу вкрай складно, повідомило видання.