Ахметов побореться з "Лукойлом" за український шельф
У понеділок російський "Лукойл" опосередковано став володіти 50% американської компанії Vanco International Ltd, якій належить 25% "Венко Прикерченська".
Експерт Інституту енергетичних досліджень Юрій Корольчук вважає, що це загострить боротьбу між групою "Дтек" і росіянами за контрольний пакет "Венко Прикерченська".
"Останні надії на те, що хоча б один з проектів з освоєння шельфу Чорного моря виявиться більше українським, ніж російським, розвіялися як дим", - відзначає експерт.
Він зазначив, що всі три проекти із розробки українських родовищ з надрами "стали де-факто російськими".
Так, перший - це спільне підприємство (50% на 50%) "Нафтогазу України" і російського "Газпрому" із розробки структури Палласа.
Другий - це спільна робота (50% на 50%) "Чорноморнафтогазу" і "Лукойлу" з освоєння родовищ Одеського, Безіменного і Суботіна.
Третій - проект із розробки Прикерченської ділянки, де по 25% належить Vanco International Ltd., "Дтек", Shadowlight Investments Limited російського бізнесмена Євгена Новицького і анонімній австрійській компанії Integrum Technologies Ltd.
Як відомо, група "Дтек" належить бізнесмену Ренату Ахметову.
"Якщо російський бізнесмен Новицький на території Україні вже давно став тінню Ахметова і грає з ним в одній команді, то російський "Лукойл" відверто тяжіє до Кремля і вже давно отримав статус провладного російського бізнесу", - каже Корольчук.
За його словами, між "Лукойлом" і "Дтек" почнеться боротьба за австрійську компанію Integrum Technologies Ltd.
"Недарма Ахметов активно цікавиться покупкою 25% у проекті "Венко Прикерченська". Пакети акцій "Дтек", Новицького і теоретичного Integrum Technologies Ltd можуть дати йому заповітних 75%", - підкреслює Корольчук.
Він зазначає, що "разом із входом у проект "Лукойла" обіцянки влади зберегти перспективний шельф для вітчизняного видобутку природного газу і нафти зникають як туман".
На думку Корольчука, "Лукойл" є не кращим партнером для робіт на глибоководному шельфі.
"У нього немає успішно реалізованих проектів, крім освоєння континентального російського та закордонного шельфу. "Лукойл" тільки отримує досвід глибоководного видобутку на шельфі в Кот-д'Івуарі і Гані", - пояснює експерт.
До того ж, за його словами, російська компанія ще не відійшла від кризи 2008 року і його довгострокова заборгованість зберігається на рівні 10 мільярдів доларів.
"Це не дозволить компанії в найближчі роки збільшити статтю інвестицій на ризиковані проекти освоєння глибоководного шельфу, що відкладає реалізацію українських проектів як мінімум на 5 років", - відзначає Корольчук.