Українська правда

Росія відмовиться від запорізьких двигунів

29 серпня 2011, 10:11

Авіадвигуни АІ-222-25, розроблені запорізьким МКБ "Прогрес" ім. А.Г. Івченка, будуть випускатися на Омському моторобудівному об'єднанні ім. П.І. Баранова у Росії.

Про це пише газета "Экономические известия" із посиланням на прес-службу російського підприємства.

У 2010 році ОМО ім. Баранова увійшло до державного НВЦ газотурбобудування "Салют", який брав участь у створенні цього двигуна і зараз постачає агрегати для їх виробництва на "Мотор Січі", нагадує видання.

Російська сторона і раніше не приховувала бажання скоротити участь у цьому проекті партнерів з України і навіть ставила під питання право отримання роялті "Прогресом".

"Зараз є велике бажання навести порядок в інтелектуальних правах власності на ці двигуни. На мій погляд, участь РФ в їх фінансуванні та створенні очевидна", - заявив в липні в одному зі своїх перших інтерв'ю новопризначений директор реструктуризованого НВЦ "Салют" Владислав Масалов.

За його словами, Мінпром РФ почав активну роботу з узаконення прав "Салюту" на випущені в Запоріжжі двигуни з метою "змінити взаємини, щоб вони були дійсно партнерські".

Для цього Україні було запропоновано створити СП з частками 50 на 50, яке отримало б права на двигуни сімейства АИ-222, а також Д-27, призначений для літаків Ан-70.

Поки ні у Мінпромполітики, ні на конструкторському підприємстві не повідомили, яка відповідь була дана на ці пропозиції.

Водночас гендиректор МКБ "Прогрес" Ігор Кравченко припустив, що створення СП щодо двигуна Д-27 можливе, але тільки тому, що створення цього агрегату поки перебуває на стадії освоєння серійного виробництва.

Як відомо, раніше ЗМІ писали про те, що "Салют" має намір припинити співпрацю з "Прогресом" з виробництва двигунів Д-436 для літаків Ан-148 і Бе-200.

Мотивоване рішення було тим, що недоцільно платити роялті конструкторам з урахуванням зроблених Росією фінансових вливань в ці розробки.

авіапром Росія